Dansk
Gamereactor
guide
Warhammer 40,000: Space Marine II

Warhammer 40.000: Space Marine 2 våbenniveauliste

Uanset om du elsker at overøse dig selv med blod ved at kaste dig ud i nærkamp eller springe Tyranid-hoveder på afstand, har vi en oversigt over de bedste våben, der opfylder dine behov.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Warhammer 40,000: Space Marine II giver dig mulighed for at have tre våben i dit udstyr. Et primært, sekundært og nærkampsvåben. Det er lidt anderledes end det første spil, hvor du fik lov til at bære rundt på tre primære våben, hvis du ønskede det, og håndtere døden med et nær-, mellemdistance- og kikkertvåben. Der er et mindre loadout denne gang, men flere våben at vælge imellem, så hvordan beslutter du, hvad der er bedst at vælge?

Nå, du læser selvfølgelig denne liste. Selvom du kan slippe af sted med at dræbe stort set som du vil i Warhammer 40,000: Space Marine II, hvis du vil øge sværhedsgraden uden at svede, er her en oversigt over de stærkere våben. En kort bemærkning før vi begynder, de tunge våben som Heavy Bolter og Multi-Melta vil ikke være på denne liste, da selvom de er meget gode våben, er de ikke ting, du kan udstyre dig selv med fra starten, medmindre du spiller Heavy Class.

S-niveau:

Warhammer 40,000: Space Marine II

Chainsword: Helt ærligt, jeg tænkte på at placere alle nærkampsvåben i S-niveauet her, da de bare er så nødvendige at kæmpe i Warhammer 40,000: Space Marine II, at man ikke rigtig kan sige, at nogen af dem er ubrugelige. Men ikke alle er gjort lige, og det er svært at argumentere imod det startende nærkampsvåben og det mest ikoniske i hele Warhammer 40k. Kædesværdet har anstændig skade, solid hastighed og fantastiske drabsanimationer, hvad mere vil du have?

Dette er en annonce:
Warhammer 40,000: Space Marine II

Power Sword: Traditionelle sværdnydere vil sandsynligvis have en mindre savtakket kant, og så her kommer Power Sword. Ligesom kædesværdet har det nogle fantastiske drab, og alsidigheden fra dets hastigheds- og krafttilstande gjorde det til en personlig favorit gennem min primære kampagnegennemspilning.

Warhammer 40,000: Space Marine II
Dette er en annonce:

Heavy Bolt Pistol: Vi skifter nu over til afstandsvåben, og starter med et sekundært våben. Det bedste sekundære våben, det vil sige i Heavy Bolt Pistol. Otte runder er måske en tredjedel mindre end standard Bolt Pistol, men de har nok slag til, at du kan nedlægge hårdere fjender med kun det store jern på hoften.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Instigator Bolt Carbine: Dette kan virke som en mærkelig inklusion, og i starten var jeg ikke så stor fan af nogen af de kikkert, ikke-snigskyttevåben, men Instigator vandt mig med sin evne til bare at makulere gennem fjender med sine tre-skuds udbrud. Hvis du får et godt sigte, kan du skyde flere hårdere fjender i et enkelt magasin.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Heavy Bolt Rifle: Ligesom Heavy Bolt Pistol før den, sidder Heavy Bolt Rifle på denne topplads på grund af den slagkraft, den har sammenlignet med sine brødre. Det har måske mindre ammunition, men den skade, du får, giver dig mulighed for at skære dig igennem en horde, før de overhovedet har nået dig, og giver dig derefter chancen for at hoppe ind i nærkamp helt frisk.

A-niveau:

Warhammer 40,000: Space Marine II

Combat Knife: Dens hurtighed forbedres på kædesværdet og Power Sword, men Combat Knife gør simpelthen ikke skaden, hvilket nogle gange efterlader dig med at hakke på fjender i længere tid, end du har tid til, da der altid er en modstander bag dig. Stadig en meget, meget solid mulighed, men ikke helt den bedste.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Bolt Pistol: Ligesom jeg sagde med Heavy Bolt Pistol, er Bolt Pistol i sig selv en god mulighed, og kan rydde mindre fjender ud med hovedskud let nok, men den er ikke helt så kraftfuld som dens tungere fætter.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Auto Bolt Rifle: Apropos, her har vi den hurtige version af Bolt Rifle. Auto Bolt Rifle er en stærk måde at rydde de mindre fjender ud på, men ikke stærk nok til konsekvent at holde større fjender væk fra din ryg, og den er endnu en gang en effektiv mulighed, der kan udklasses.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Bolt Rifle med granatkaster: Det samme gælder for dette historiekampagneeksklusive våben, men det har den ekstra granatkaster, der holder det ude af nogen af de lavere lister.

Warhammer 40,000: Space Marine II

LAS-Fusil: Den første af to rigtige langdistancegenstande på denne liste, LAS-Fusil er i bund og grund en laserpistol, som du oplader op og sprænger fjender med. Den kan nemt skyde stærke fjender med to skud og er et foretrukket alternativ til Sniper Bolter (undskyld spoileren der).

Warhammer 40,000: Space Marine II

Stalker Bolter: En slags snigskytte, på en måde ikke, Stalker Bolter er et stærkt våben, der har en god nok skudhastighed, så du kan fastholde fjender, selvom du ikke nødvendigvis kan dræbe dem med et eller to skud.

B-niveau:

Warhammer 40,000: Space Marine II

Thunder Hammer: Selvom jeg elsker at smadre fjenders kranier med Thunder Hammer, kan jeg ikke sige, at den er lige så god som de andre nærkampsvåben. Skaden er deroppe, men den er så langsom, at du nogle gange kan komme i to kædesværdslag, når du kommer i et med hammeren. Sørg alligevel for at bruge det i det mindste lidt, fordi det bare er så sjovt.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Power Fist: Power Fist er også et langsommere nærkampsvåben, men selvom det ikke er så langsomt som hammeren, forbliver det i denne del af listen, fordi dets rækkevidde nogle gange kan føles undervældende. Igen, men få noget brug ud af det, fordi animationerne er sindssyge.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Bolt Carbine: Det er svært at se Carbines ikke som en lidt dårligere version af riflerne i dette spil. Bolt Carbine gør anstændig skade, men den løber tør for ammunition så hurtigt, at du ikke pålideligt kan bruge den uden at blive sværmet af de ting, du ikke har dræbt.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Plasmaforbrændingsanlæg: Plasmavåben var ikke noget for mig i min gennemspilning, men jeg vil ikke benægte kraften i standard plasmaforbrændingsanlægget. At angribe denne slemme dreng og derefter sprænge en Rubric Marine i stykker, når jeg kun havde til hensigt at såre ham, var et syn at se.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Melta Rifle: Melta Rifle er et stærkt AoE-våben og har nogle smukke effekter, men den kæmper med ammunitionskapaciteten, og efter et par skud bliver du nødt til at lede efter en genopfyldning et eller andet sted. En skam, da skaden er ekstremt imponerende.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Sniper Bolter: Sniper Bolter er stadig et fantastisk langtrækkende våben, hvis du ikke kan lide lasere af en eller anden grund. Men det gør ikke helt så meget skade, medmindre du er konsekvent med dine hovedskud, og selv da kommer et lignende ammunitionsproblem som Melta Rifle.

C-niveau:

Warhammer 40,000: Space Marine II

Plasma Pistol: Plasmapistolen giver et anstændigt slag, især hvis du lader den ned, men som et sekundært våben går den gennem sin ammunition meget hurtigere, end du ville forvente. Det kan også overophedes, hvilket betyder, at du ikke bare kan spamme det i panik, når du er omringet. Ikke et dårligt våben på nogen måde, men det værste af en stor flok sidevåben.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Occulus Bolt Carbine: Hvis du går efter en Carbine med kikkertsigte, føles Instigator bare som en bedre version. Selvfølgelig kan du holde afstand med Occulus, og den har slet ikke meget rekyl, men uden disse tre-runders udbrud vil du føle, at du slet ikke gør meget skade.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Skarpskytteboltkarabin: På trods af at den er meget præcis på afstand med fuld hurtig ild, føles Marksman Bolt Carbine igen undervældende på grund af dens skade. Det er et alsidigt våben, men i virkeligheden behøver du ikke din pistol til andet end at dræbe. Endnu en gang er intet våben i Space Marine II et dårligt valg, men der er bedre end dette.

Hvad synes du om vores liste?

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold