Dansk
Gamereactor
artikler
Skull and Bones

Vi tager temperaturen på den anden sæson af Skull and Bones

Kim elsker stadig Skull and Bones, selvom at han ved at spillet er fyldt med problemer. Nu har han kastet en del timer i spillets anden sæson.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
HQ

Skull & Bones har gennemgået en større opdatering, og med sæson 2 er der også væsentligt mere indhold. Der er også en række mindre forbedringer, såsom at hele andre spillere, man ikke er i gruppe med, under events. Man kan stadig købe ting fra og lave aktiviteter - i begrænset omfang - fra sæson 1. Det er gjort mere tydeligt, hvornår ressource noder er tømte, men jeg synes faktisk, at det vigtigste var nogle småfejl i quests med items, der blev væk. Det er ikke en stor ting, men nok til, at det var småirriterende. Jeg er dog stadig utilfreds med, at min lastkapacitet er ekstremt lille på de hurtige skibe, når der først er fyldt op med mad og ammunition. Men ikke halvt så meget som, at jeg stadig er begrænset til 200 items i mit varehus, særligt med det nye opgraderingssystem. Men det første problem løses netop med det nye opgraderingssystem, heldigvis.

Men vigtigst af alt, når man starter den nye sæson, så kan man nu bruge de skibe, man ikke selv har aktive i kamp, til at hente Gulddukater, eller på Skull & Bones sprog, Pieces of Eight. Det er super fedt. Problemet er så bare, at man ikke skal ret langt væk fra en stor base, før skibet skal være et ret højt level, og det indbyggede system til at håndtere skibes bevæbning og panser er ved at rigge dem til og sætte dem op til kamp, for så at skifte skib. Det er måske ikke verdens største problem, men det havde været rart at gøre det anderledes og nemmere. Og så har jeg i hvert fald ikke skibe nok, og i så højt level, at jeg kan dække bare de nærmeste opiumsfabrikker og romdestillerier.

Skull and Bones
Dette er en annonce:

Herudover behøver man ikke længere at vente på, at man måske kan få lov at overtage lige det romdestilleri, man har lyst til. Nu kan man simpelthen få lov at købe en slags kontrakter, der tillader dig at købe lige det specifikke destilleri, du har lyst til, eller opiumsraffinaderi, men de er dyre. Til gengæld kan man nu også bestikke sig til at eje det, man gerne vil. Igen er det tilfældighedsbaseret, hvad man kan overtage, og hvilke ressourcer de skal have for det, men det er muligt. Der er et par ting mere, men jeg har ganske enkelt ikke nået at få prøvet det hele.

Med en ny sæson skal man så også lige huske, at alle ens tidligere besiddelser bliver nulstillet, og det irriterer mig faktisk lidt. For det med at lave en "takeover" er rugbrødsarbejde, man ikke gider flere gange, heller ikke selvom en ny sæson betyder nye fjender og våben.
Det er denne gang blevet til, at vi skal invaderes af franskmænd, en gennemtærsket trope i form af et par franske tvillinger, der elsker opera, men ordspil i quest titler og andet gør, at jeg tilgiver det. Ulempen er så, at man skal skynde sig at få opgraderet sine våben, for med nye fjender er niveauet af våben og panser på fjendtlige skibe også steget. At der kommer piratjægere til, er måske ikke så urealistisk, men efter flere gange at have oplevet disse nye franske skibe fra "Chorus Fleet", der spawner ud af den blå luft og begynder at skyde, må jeg indrømme, at man måske godt kunne skrue lidt ned for intensiteten og frekvensen af disse. Til gengæld er der lidt historiefortælling i det, og så har man lavet lidt sjov i gaden ved at indføre kapsejlads i spillet også.

Men efter sæson 1 har man også lidt bedre styr på tingene, og jeg har allerede optjent nok point til at låse op for en særlig variant af de nye fjedervåben, en mine-stryger-agtig ting, der kaster med søminer. Det er faktisk ret sjovt. Man kan få forskellige ting til sit skib, der øger dets skade, og sammen med torpedoer gør det tingene rigtig sjove, hvis man bliver jagtet.
Der er også kommet en del nye våben med, der kan købes for forskellige typer af in-game valuta, og det gør det nemt og bekvemt for spillere, der måske ikke har spillet første sæson, at være med, og ikke på forhånd være bagud på point i mere end en forstand.

Nye sømonstre finder vi også, der kan slagtes. Dem tør jeg dog ikke give mig i kast med, før jeg har fået opgraderet mit skib noget mere. På samme måde kan jeg konstatere, at mit skib, der er fuldt opgraderet fra sæson 1, har meget langt op til den nye maksgrænse, der er 16. Jeg har dog kun set et enkelt skib på niveau 13 og ingen over. Det tager sin tid, og klog af skade ved jeg, at man ikke skal lege smart, når man ikke er max level.

Dette er en annonce:

Der er dog lidt af en bagside. Der er simpelthen allerede for mange ting, for mange aktiviteter og for mange skibe. Der er, ja, trafikprop, og jeg kan ikke sejle mange sømil, før jeg støder ind i nogen, der vil slås. Værre endnu er der nu endnu en faction, hvor det at loote noget, der er specifikt for dem, medfører, at de jagter en. Og med jagter mener jeg, at der, som før nævnt, kan spawne tre skibe ud af den blå luft lige før, man når til en stille alkove, der fungerer som skjulested, hvor man kan grave sine ting ned, og så være fri.

Skull and Bones

I forhold til pris, så kan man jo abonnere på Ubisoft+ da det indeholder den helt store pakke. Udover et season pass er der naturligvis en premium mulighed, og for dem der ikke planlægger at spille spillet andet end "igennem", er dette en god mulighed. Når det er sagt, så ligner det kraftigt, at alt der påvirker gameplay, er gratis at få - det man går glip af er kosmetiske items og lidt småting. Det skal Ubisoft altså have ros for. Man kan så opgradere med guld, den betalte premium valuta, og prisen af den afhænger af mængden, du køber ad gangen, og om det er på tilbud. Herudover kan man også optjene guld ved at spille spillet. Jeg tror, jeg endte på 1000-1500, men det er inklusiv bonus for at gennemføre alle 90 smuglerpoint, som er den valuta, der oplåser for hvert led i et sæsonpas.

Men 1000 guld er 8 USD, eller man kan for det tredobbelte få 15 smuglerpoint gratis samt en masse kosmetiske muligheder. Det er tre måneder ekstra sjov.
Spiller man meget, kan det måske give mening at købe en mere premium oplevelse, men for mange er det ikke nødvendigt. Til gengæld bliver det sjovt at se, hvor trafikeret det Indiske Ocean bliver, hvis man om et par år stadig fastholder, at en sæson varer tre måneder, og at tidligere sæsoners indhold til dels bliver tilbage i spillet.

Relaterede tekster

Skull and BonesScore

Skull and Bones

ANMELDELSE. Skrevet af Kim Olsen

Ubisofts "AAAA" titel er sjov, men langt fra et moderne AAA spil



Indlæser mere indhold