Dansk
Gamereactor
previews
Sniper Ghost Warrior Contracts

Vi spillede Sniper Ghost Warrior Contracts under E3

Vi fik chancen for at kigge igennem kikkertsigtet endnu en gang i det seneste Sniper Ghost Warrior-kapitel.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
HQ

Det er ingen hemmelighed at CI Games' Sniper Ghost Warrior 3 virkelig ikke ramte plet, og til tider var det en del værre end de fleste havde frygtet. En god portion af grunden til dette var introduktionen af en åben verden, der manglede design og mere dedikeret kærlighed fra udviklerens hånd. Netop derfor må man sige at dette næste kapitel, Sniper Ghost Warrior Contracts, har gennemgået nogle skelsættende ændringer, og disse fik vi lov til at opleve via en udviklerstyret demonstration, samt en vi selv styrede under E3.

Den bane vi spillede foregik i Sibirien (hvor hele spillet faktisk foregår), og på øjebliksbasis ligner Contracts meget af det samme vi er vant til at se fra serien. Der er ond russisk millitærgut med adgang til et farligt våbeneksperiment, og han bliver nødt til at blive uskadeliggjort. Hver eneste gang du bevæger dig ind i en bane skal du dog ikke bare uskadeliggøre målet, du skal også finde væk igen under fjendens næse, så der er forøget fokus på tålmodighed og bevarelsen af det altafgørende overblik.

Sniper Ghost Warrior Contracts
Dette er en annonce:

En anden stor ændring i denne omgang er at spillet designet omkring bestemte baner, snarere end en bred åben verden, som får spillets struktur til at tage sig mere ud som IO Interactives Hitman-serie i den forstand at du har et mål, ekstra sideopgaver du kan udføre hvis du ønsker det, samt masser af frihed til at tilgå disse udfordringer på den måde du ønsker. Du kan desuden genspille hver eneste bane for at få en højere score, og her er der naturligvis også mulighed for at en Rival, altså en anden spiller, kan erobre din bane, og er efter de samme kontrakter som dig. Hele spillet føles mere tætpakket end tidligere, og selve detaljegraden virker strukturelt til at være højere. Men om det kommer den samlede oplevelse til gode tør vi ikke spå om endnu.

Når det gælder det egentlig grej man har med sig i felten har vi naturligvis stadig en snigeskytteriffel i hånden, og i hver bane får man til opgave at neutralisere fjenderne på lang afstand. Dem der ønsker en mere guidet tour igennem spillet kan få en indikator bygget ind i brugerfladen, som viser hvad du skal sigte på, og hvilke parametre du bør holde øje med, såsom hvordan vinden påvirker projektilet. Vi fik dog at vide af Art Director Rick Nath, at disse hjælpemidler fuldstændig kan fjernes, så man får en mere puritansk oplevelse. For de mere hårdkogte skal du selv kalibrere dit sigte, holde øje med værdierne og indstille dig efter dem. Der er vind, tyngdekraft og bevægelse at tage i betragtning.

Sniper Ghost Warrior Contracts
Sniper Ghost Warrior Contracts
Dette er en annonce:

Præcis ligesom Sniper Elite kan der ske det når du affyrer et skud, at tiden går langsommere, og hvor du så ser dit projektil ramme dit mål. At påbegynde beskydning på en fjendtlig lejr er nærmest en puslespil der skal op, i det vagterne jo ikke må finde deres kammeraters lig, og derigennem slå alarm. Hvis de bliver mistænksomme bliver det nemlig meget, meget sværere for dig, da fjenderne løber forvildet rundt og leder efter dig.

Det handler dog ikke kun om at skyde fra distance, for du skal også bruge andre gadgets du har til rådighed. En pistol med lyddæmper er altid klar til kamp, dog med begrænset ammunition, og du kan også neutralisere en fjende tæt på, hvis du formår at snige dig op på ham eller hende. Der er masser af ting at lege med i sådan en scenarie, og du får mere grej at benytte dig af som spillet kører derud af. Igen - det lader til at CI Games har draget meget inspiration fra Hitman generelt.

Sniper Ghost Warrior Contracts

Du kan optjene penge og "tokens" fra din tid i disse store baner, og disse kan så bruges til at opgradere din karakter. Netop derfor motiveres du til at være så uset som muligt, da dette resulterer i flere point, som i sidste ende kan mærkes når du skal købe grej og opgraderinger. Også derfor er der meget på spil når du skal op imod en rivaliserende spiller, eller når du skal udføre sideindhold.

I midten af Sniper Ghost Warrior Contracts banker fortsat seriens klassiske hjerte, hvor der er fokus på at være den bedste snigeskytte du kan være i en oplevelse der kan blive så let eller så svær som du selv ønsker det. Formatet og strukturen har dog ændret sig, og alt tyder på at det er til det bedre, men kerneoplevelsen er den samme. Ja, det kan meget vel være at de samme problematikker ender med at spøge igen i Contracts, men virker nu som om at CI Games har taget kritikken til sig, og går mere struktureret til værks i denne omgang, og som resultat virker Contracts lidt... ja, lækrere.

HQ

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold