Dansk
Gamereactor
previews
Crackdown 3

Vi har sprængt byen i småstykker i Crackdown 3 ved E3

Crackdown 3 udkommer i november, og derfor var vi hurtige til at samle en Xbox One X-controller op ved E3, og få spillet prøvet.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
HQ

"With great power comes great responsibility" siger Onkel Ben til Peter Parker, men hvis du synes at det lyder en smule gammeldags og kedeligt, så arbejder Microsoft og Sumo Digital på noget der måske passer bedre til dig. Det tredje spil i Crackdown-serien handler nemlig om superpolitifolk der har masser af kræfter, men nu hvor der ikke er nogen etikette eller regelsæt hvordan de skal bruge disse kræfter, så er der ikke noget ansvar at bekymre sig om. Forestil dig at hoppe over bygninger, at glide igennem luften og betragte storbyen bøjet i neon, at kaste sig selv imod en bygning og knuse den i processen, og samtidig tyre biler i hovedet på skurkerne. Skader på byen kan stort set ikke undgås i Crackdown 3, og det gør egentlig heller ikke noget.

Hvis du nød det originale Crackdown lige så meget som jeg, så vil du blive ganske glad for at høre at Crackdown 3 faktisk bare er meget, meget mere af det du i forvejen elsker. At spille spillet var faktisk som at rejse tilbage i tiden til Xbox 360-dagene. Det er måske ikke det mest imponerende spil nogensinde i forhold til den grafiske kvalitet, men det tegneserieinspirerede look fra det første spil er i sandhed tilbage, og spillet ser ganske skarpt ud på Xbox One. Sumo Digital har også formået at fange den særlige stemning der er i Realtime Words' originale titel. Men vent, hvad med Crackdown 2 så? Ja, Microsoft ønsker at vi glemmer det spil, og det passer os faktisk fint.

Præcis ligesom i det første spil placerer Crackdown 3 dig i rollen som en agent, en slags lovhåndhæver i en by der er overløbet af bander og forbrydere, og det er op til dig at tage byen tilbage, et distrikt ad gangen. Historien er åbenbart skrevet af Halo 2-forfatteren Joseph Staten, så der er måske lidt mere substans i den end som så, men alle disse detaljer forbliver bag lås og slå for nu. Vi var dog ganske fornøjede over at finde ud af, at fortælleren fra det originale spil, nemlig Voice of the Agency, er tilbage for at kommentere på dine destruktive eskapader i Crackdown 3. Som en agent kan du hoppe højere, løbe hurtigere, slå hårdere og løfte mere end noget andet menneske, og at samle de ikoniske orbs rundt omkring i byen gør dig gradvist stærkere.

Dette er en annonce:
Crackdown 3Crackdown 3
Crackdown 3Crackdown 3Crackdown 3

Crackdown-serien er ikke synderligt bekymret over balance, for det handler alt sammen om at sparke røv, skabe store eksplosioner og have det sjovt. Når du niveau 5 med din agent så bliver den pågældende karakter en "gud" ifølge udviklerne. Det er en sindssyg sandkasseoplevelse, og hvis du gerne præcis hvor ekstremt Crackdown 3 forsøger at være, så skal man bare kigge på Terry Crews' portrættering af Commander Jaxon.

Når alt dette så er sagt, så har vi kun brugt omkring 10 minutter mer Crackdown 3, og der er stadig rigtig mange spørgsmål der endnu ikke er blevet besvaret, og sådan har det været siden vi så spillet for første gang. For to år siden demonstrerede Microsoft hvordan Cloud-baseret teknologi kunne gøre selve destruktionen i Crackdown 3 til noget ganske særligt, med over tyve gange de hestekræfter som der er i bare én Xbox One-konsol. Vi så den kreative instruktør, David Jones, knuse vægge ved at skyde på dem. Cementen gav gradvist efter, stykke efter stykke, før muren blev så svag at den kollapsede. Dengang så vi også flere spillere arbejde sammen om at bringe en skyskraber ned. Det var meget imponerende, og meget smukt.

Dette er en annonce:

Desværre lærte vi at disse destruktive features kun strækker sig så langt som multiplayer-delen af spillet, siden Sumo Digital ønsker at solospillere kan nyde godt af denne del offline også. Ja, denne beslutning giver mening, men Microsoft ønskede slet ikke at snakke om destruktionen i multiplayer ved dette års E3, så vi ved endnu ikke hvordan det kommer til at fungere helt præcist. De sagde dog i det mindste at det stadig bliver en del af den samlede oplevelse.

Uden at have set multiplayer og Cloud-teknologien, så er det for tidligt at sige om hvorvidt Crackdown 3 kan formå at leve op til de høje forventninger fans har til spillet.

HQ

Relaterede tekster

Crackdown 3Score

Crackdown 3

ANMELDELSE. Skrevet af Ketil Skotte

Crackdown 3 forsøger at finde formen ved at kigge tilbage i tiden, men resultatet frembringer hverken nostalgi eller glæde.



Indlæser mere indhold