Dansk
Gamereactor
previews
Titanfall 2

Vi har spillet multiplayer-delen af Titanfall 2

Vi fik lov til at afprøve den spændende multiplayer-del af Titanfall 2.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
HQ

I sidste uge delte vi vores indtryk af den eftertragtede, nye singelplayer-kampagne, og nu er det blevet tid til at dele vores tanker med jer om det som Respawn Entertainment har gjort med spillets multiplayer. Hvis du ikke vidste det i forvejen, så blev Respawn født da Infinit Ward-stifterne Jason og Vince Zampella besluttede sig for at bevæge sig væk fra Call of Duty-serien, og ud i det store verdensrum. Selvfølgelig har dette ledt til nogen høje forventninger da de afslørede studiets første spil, Titanfall- De ønskede at revolutionere branchen endnu engang, ved at sige farvel til det cover-baserede stop-and-pop-skyderi. De ville gøre spilleren ekstremt mobil, og inkluderede endda gigantisk exoskeleton-robotter kaldet Titans. Deres fokus var at skabe en helt ny multiplayer-oplevelser.

Siden at splitte ressourcerne imellem flere platforme ville forhindre udvikleren i at nå dette ambitiøse mål, besluttede de sig for at arbejde med Microsoft, og at være eksklusiv til deres platform. Slutresultaterne sendte virkelig bølger igennem branchen. Hurtigheden og vertikaliteten i banerne, samt de gigantiske Titans var på folks læber i månedsvis. Xbox One havde sin første PlayStation-knuser... i et par måneder. Efter noget tid begyndte spillere at brokke sig over den dårlige community-understøttelse, manglen på indhold og den overfladiske progression. Spillere ønskede mere Titanfall, men kunne ikke få det. Nu forstår vi hvorfor. Respawn har lyttet til spillernes feedback, men ønskede at bygge på det fantastisk fundament på en måde der kun kan gøres med en efterfølger. Og ja, hvor har de dog lyttet!

Titanfall 2
Dette er en annonce:
Titanfall 2Titanfall 2

Allerførst ønsker de at forbedre kvaliteten af matchmaking og community. Vi har dækket dette matchmaking-aspekt først, og for de af jer der ikke har læst det, overgår Titanfall 2 til Multiplays servere, som angiveligvis skulle skabe "minimal latency and better stability". På community-siden har de skabt noget de kalder "call networks". Disse er brugerskabte grupper som kan huse tusindvis af spillere. Her kan spillere skrive beskeder, sætte kalendere, og i det hele taget styrke følelsen af sammenhold. Hvis alt går som planlagt, vil spillere kunne slutte dig til så mange Networks som de ønsker, og det anbefaler vi dig at gøre. Alle Networks har nemlig et tidspunkt hver dag hvor det er Happy Hour, og hvor medlemmerne af det Network får noget ekstra for at spille. Det lyder som noget man kan udnytte, og da vi spurgte om det, sagde Respawn at de stadig tænker over at begrænse mængden af Networks man kan være en del af.

HQ

Lad os dog indse det, gameplay er kongen, og det ved Respawn godt. Det er derfor at udvikleren at forbedret tonsvis af aspekter ved mekanikkerne. Det der var tydeligt fra start af, var at studiet har fokuseret mere på pilotens evner. Du kan vælge imellem en række forskellige våben, attachements, kastevåben og specielle evner. Ønsker du at holde din afstand og støtte dit hold? Så kan du bruge en snigeskytteriffel, og bruge såkaldte Pulse Blades til at gøre fjender synlige for dit hold. Ønsker du at være der hvor det sker? Så kan du bruge spillets Grappling Hook til at svinge dig rundt og falde fjenderne i ryggen. I løbet af vores tid med spillet fik vi lov til at lege lidt med det hele, og fandt en masse forskellige roller at spille i en kamp. Det gik også op for os hvor vigtigt samarbejde, og en taktisk tilgang er denne gang. Da det meste af vores hold brugte rifler og Grapple Hook imod et mere organiseret hold i Boomtown-banen fik vi prygl. Så snart en af os brugte Pulse Blades og en shotgun gik det en del bedre, og det tvang det modsatte hold til at tage beskidte kneb i brug: Titans.

Dette er en annonce:

Robotterne har også modtaget en række vigtige ændringer. Du kan ikke længere tilpasse din Titan med lige det du ønsker. I stedet kan du vælge imellem forskellige Titan-kasser, og hver af disse har sine egne våben og evner. Vi kunne kun prøve Scorch og Ion, men det endelige spil vil lade dig vælge imellem seks forskellige slags. Selvom vi kun prøvede to, er der en enorm variation til stede her. Scorch var vores førstevalg i Boomtown-banen. Ved at kombinere robottens Incendiary Trap med en række stærke, eksplosive våben, kunne vi nærmest knuse grupper af fjendtlige spillere ad gangen. Ions evner var mere brugbare i den mere åbne Homestead-bane, da den er hurtigere og mere koncentrerede angreb.

Titanfall 2
Titanfall 2Titanfall 2

Vi spillede Hardpoint Domination, Pilot vs. Pilot og den nye Bounty Hunt-del. Både Hardpoint og Pilot vs. Pilot føles endnu bedre denne gang, og det skyldes hovedsageligt de varierede Titans og piloternes evner. Dog er vi sikre på, at Bounty Hunt bliver en fan-favorit. I Bounty Hunt skal du og det modsatte hold kæmpe om forskellige zoner, alt imens en AI-faktion kaldet Remnant Fleet også banker på. Du får point for at dræbe forskellige typer fjender, og for at beskytte de forskellige zoner. Udsletter du en række AI-styrede fjender, begynder de at sende AI-styrede Titans ned, og ødelægger du dem får du mange point. Det er en heftig balance imellem seriøst samarbejde, og evnerne spillerne imellem.

At lege med de forskellige piloter og Titans var rigtig sjovt, og vi har kun kradset i overfladen af det nye progressionssystem. Designeren bag, Todd Alderman, var en stor del af Call of Duty 4: Modern Warfares system, og dette føles som en naturlig udvikling af dette. Du optjener XP og attachements for stort set alt du gør, men du tjener også Merits ved at nå forskellige milepæle. At få en vis mængde kills med ét våben, at kalde på en Titan, at gennemføre kampe, at vinde, alle disse ting belønner dig med en særlig valuta. Denne valuta kan bruges på at købe våben, evner og opgraderinger, som du ellers skulle bruge meget mere XP for at opnå. Dette system lader til at være en rigtig god ide, og vi havde det enormt sjovt med at arbejde vores vej op til de ting vi ønskede at låse op for. Da du stadig skal optjene valuta for at opgradere, virker dette ikke som en billig genvej, det vil stadig tage tid, der er bare flere måder at nå samme sted hen. Når du har gennemført et vist antal milepæle, så genstarter proceduren, så du behøver ikke engang at skifte våben hvis du ikke vil.

Titanfall 2 lader til at tage alt fra originalen og forbedre det. Styringen er faktisk mere præcis, og robotterne og piloterne kan nu adskilles bedre fra hinanden takket være de nye evner. Blandt dette med et dybere progressionssystem, nye modes og meget mere, og så har du et spil der er parat til at skille sig ud i det travle efterår.

HQ

Relaterede tekster

Titanfall 2Score

Titanfall 2

ANMELDELSE. Skrevet af Mike Holmes

Respawn følger op på det fantastiske fundament med Titanfall 2, som stråler om kamp med sin forgænger.



Indlæser mere indhold