Nogle få grader under frysepunktet, masser af forsvunden baggage og en relativt stramt program var blandt de første indtryk, da jeg trådte ud af bussen i Sorsele, hvor den store Level Up!-begivenhed skulle begynde. Hvorfor en række journalister var blevet bedt om at komme så langt op nordpå, ville vi snart finde ud af.
Et af de største spil Bandai Namco havde at fremvise, var en efterfølger til Project Cars. Spillet indeholder helt tilfældigvis den samme Mercedes isbane, som befinder sig i Sorsele, så vi fik chancen for at prøve banen af virtuelt og i den virkelige verden. At køre på ren is er ganske skrækindjagende i starten, men efter en smule øvelse i den tyske bil, blev det hurtigt lettere at manøvrere bilen. Hvordan det føltes i Project Cars 2, kan I læse mere om i vores preview.
Efter to dage med masser af kørsel på de isglatte baner, blev vi kørt til Arvidsjaur, hvor firmaet fremviste resten af de spil, der var tilgængelige i anledning af begivenheden. Før de forskellige præsentationer blev legionen af journalister først eskorteret ud i midten af ingenting, hvor det var tid til at få en hård lektie i overlevelsens kunst. Herude i ingenmandsland formåede mit hold af diverse nordiske journalister faktisk at skabe en bål uden tændstikker, bygge et telt og at smelte sne til drikkevand over åben ild. Vi nød denne praktiske udfordring, men vidste endnu ikke hvorfor Bandai Namco havde arrangeret det - vi blev dog hentet tilbage til hotellet, hvor det hurtigt gik op for os, hvad det hele drejede sig om.
Vores lille overlevelsesoplevelse var nemlig bundet til det næste spil Bandai Namco ønskede at fremvise - Impact Winter. Det kommende spil fra Mojo Bones foregår under en postapokalyptisk vinterperiode, hvor en lille gruppe af overlevende skal klare sig i 30 dage, mens de venter på hjælp.
Derudover præsenterede de også Little Nightmares, et spil som bare ser bedre og bedre ud for hver gang det bliver fremvist. Den beta-udgave, som vi fik lov til at spille, føltes ret udgivelsesklar, og det efterlod os spændte på at få fingrene i det endelige produkt. Både Impact Winter og Little Nightmares udkommer i slutningen af april.
Vi fik også lov til at kigge nærmere på Get Even, som har været i produktion i ganske lang tid efterhånden. Hvad der først lignede et gyserinspireret skydespil, er blevet til en interessant blanding af diverse genre, og dette var ganske tydeligt i løbet af de timer, vi spillede. Du vil snart kunne læse meget mere om Get Even via vores store preview.
Der var også et kort smugkig på den endelige udvidelse til Dark Souls III, The Ringed City. Det var et kort bekendtskab, men det lader virkelig til at Dark Souls-fans kan glæde sig.
Det var alt i alt en ganske intens uge, hvor journalister fra hele verden fik lov til at prøve spil under nogle andre omstændigheder end normalt. Først køre i bil på en frossen sø, derefter overleve i ødemarken og i det hele taget bare opleve et stort preview-event på sådan et ikonisk sted. Fed oplevelse.