Dansk
Gamereactor
nyheder
A Plague Tale: Innocence

Udvikleren bag A Plague Tale: Innocence mener at "crunch" er nødvendigt

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

I løbet af det seneste års tid er der endnu en gang kommet meget fokus på såkaldte "crunch"-perioder, altså det sidste års tid af et spils udvikling, hvor stor studier traditionelt overarbejder meget med alt for lidt kompensation og dårlige arbejdsforhold.

Mange studier har taget afstand fra denne praksis, men Asobo Studios, der lige nu er ved at lægge sidste hånd på A Plauge Tale: Innocence, mener at det er nødvendigt. I et interview med PlayStation LifeStyle siger instruktør David Dedeine:

"There is an alchemy that makes everything [happen] and suddenly you find the right solution. It comes from pressure, so we need deadlines. At some point you realize that you can do better and [developers] want to do crunch. We are not doing milk or tires—we are doing something we care for and when you have a love for the thing you're doing [people work hard]. Obviously, we stay within the law, because in France, the law is very protective of that."

Dedeine siger her det samme som visse folk fra Rockstar. At hvis ledelsen ikke påskønner det overhovedet, men at de ansatte selv ønsker at lægge overarbejdstimer, skal man så forhindre det?

A Plague Tale: Innocence

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold