Dansk
Gamereactor
hardware-tekster

Turtle Beach Scout Air

Turtle Beach har givet in-ears et skud, men de skulle have kigget nærmere på konkurrenterne.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Turtle Beach har lavet et sæt in-ears, men af åbenlyse årsager er disse designet til gaming. Nej, der er ingen controllere, eller ildspyende drager på pakken, men brandets arv taler sit eget tydelige sprog, og med en såkaldt "low-latency game mode" som primært salgsargument, så synes det tydeligt at Scout Air, som de hedder, skal servicere entusiasten først, og menigmanden efterfølgende.

HQ

De koster noget der ligner 600 kroner. Det er ikke meget, men det er heller ikke ingenting. For samme pris kan du få et sæt Google Pixel Buds A (importeret), Nothing Ear (1) eller Jabras Elite 3. Markedet er præget af hård konkurrence, og selvom du har en game mode, så er det afgørende at du ikke sparer på basal funktionalitet og kvalitet.

Turtle Beach Scout Air

Og det er, desværre, lige præcis hvad Turtle Beach har gjort, lader det til. Først og fremmest føles særligt etuiet så plastikagtigt, at jeg sjældent har set, eller mærket, noget lignende. Det er hverken helt mat, eller helt glossy, men noget bizart midt imellem, og bare det at køre det mellem hænderne føles utilfredsstillende, som om det kunne gå i stykke ved bare et enkelt tab på gulvet derhjemme.

Der er 20 timers total spilletid - det er tilforladeligt, men mindre end eksempelvis Nothing tilbyder med Ear (1) selvom der er støjreduktion slået til, som Scout Air slet ikke besidder. Der er dog både en IPX4-certificering, et udvalg af gummihætter til enhederne og tilfredsstillende magneter i etuiet.

Dette er en annonce:

Opsætningen var i første omgang forbløffende bizar. Først og fremmest er det altså lidt ærgerligt at det er Bluetooth 5.1 og ikke 5.2, som ville have kunne sikre en bredere strøm af transmitteret data, og med mindre strømforbrug, men lige meget hvad, så dukkede der to "Scout Air" op i Bluetooth-menuen, som lod til at være tilknyttet én af de to enheder. Det var i starten umuligt at få lyd i mere end den ene ad gangen. Det krævede adskillige genstart før én parring ledte til lyd i begge på en gang.

Turtle Beach Scout Air

Lyden er dog, heldigvis, det bedste aspekt af Scout Air. Den er lettere forstummet, men enhederne kan spille relativt højt, og særligt med Game Mode slået til, så taler vi 60ms forsinkelse, som er ganske imponerende, og som skaber en mere responsiv oplevelse tværs af en række forskellige spil, både på iOS men også på eksempelvis Switch.

Det er en ret central kompliment i Scout Airs favør, men de har stort set alt andet imod sig. De sidder ret godt i ørerne, men selve stammen er alt for lang, og man kan mærke den langs tindingen når man bevæger sig. Ikke bare det, så har Bluetooth-forbindelsen været lettere ustabil, og selvom at den medfølgende Audio Hub-app er brugbar, så er den desuden lettere begrænset.

Dette er en annonce:

Det værste er dog ikke at Turtle Beach Scout Air er fornærmende ringe, det er de ikke. De er bare intetsigende, når de måles ved siden af bare de mest oplagte konkurrenter. Urbanistas Stockholm Plus og Lisbon, Nothing Ear (1), Google Pixel Buds A, Jabra Elite 3, Sony WF-C500, JBL Tune - der findes så mange in-ears mellem 500 og 600 kroner, hvor du ikke skal slås med nogle af de centrale problematikker der hele tiden stikker sit hoved frem her.

Så beklager Turtle Beach, det er tilbage til tegnebrættet.

Turtle Beach Scout Air
05 Gamereactor Danmark
5 / 10
overall score
er vores samlede netværkskarakter. Hvad er din? Netværkskarakteren er et gennemsnit af alle redaktionernes individuelle karakterer

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold