Dansk
Gamereactor
previews
Titanfall

Titanfall

Rasmus har givet det længe ventede Titanfall en prøvetur på Gamescom, men er ikke helt overbevist...

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Titanfall skal ikke bare være endnu et skydespil i en endeløs række. Det er tydeligt fra den præsentation, vi får af spillet bag lukkede døre på Gamescom-messen. Før vi kan give os i kast med demoen, skal vi først gennem en forholdsvis lang præsentationsvideo, der både forklarer om Titan-robotter, våbenudvalg, dobbelthop og vægløb, mobilitet og meget mere til.

For det kan godt være at Titanfall drives af nogle af hovedkræfterne bag Call of Duty-serien, men det er mildest talt en underdrivelse at sige, at spillet bryder med formlen, også selv om tempoet minder om COD-mastodonten.

TitanfallTitanfall

Her er selvfølgelig de store Titans, kamprobotter som alle spillere har til rådighed. Man får dem ikke fra starten, i stedet kører de på en timer, så man har adgang til sin Titan cirka hvert andet minut. Man kan enten kalde den ned og hoppe ombord, eller spawne i den hvis man er død.

Dette er en annonce:

Sådanne store og tungt bevæbnede robotter kan selvfølgelig lave stor ravage, men som almindelig fodtusse har man rigeligt at stå imod med. Udover at hver af de tre klasser, vi denne dag kan vælge mellem, har et våben specifikt til at nedkæmpe titaner, så har de også en mobilitet som få andre spil byder på.

Det så velkendte dobbelthop er her, og lader en springe direkte op til vinduer på første sal, op på tage, fra bygning til bygning og henover veje, og så fremdeles. Dernæst kan man løbe langs lodrette flader, og hoppe frem og tilbage mellem husmure og mere til. Udviklerne siger stolt, at banerne er nøjsomt designet således at man kan bevæge sig fra den ene ende til den anden uden nogensinde at røre jorden.

Men vigtigst af alt er måske forsøget på at samle dyder fra både multiplayer og singeplayer-spil i én kasse. Det betyder historie og computerstyrede med- og modspillere, der skal give det hele en større kontekst og stemning end bare 10 gutter der render rundt og skyder på hinanden.

I dagens mission skal det ene hold skabe en afledningsmanøvre, mens en gruppe allierede forsøger at snige en kidnappet toppilot væk. Det andet hold, der repræsenterer statsmagten, skal selvfølgelig forhindre dem i at det sker.

Dette er en annonce:
Titanfall

Og det er nok her, Titanfall taber mig. For selvom missionen indledes med en lille sekvens, hvor den kidnappede pilot bliver sænket ned i en skakt, mens to soldater hopper efter ham og lukker efter sig, og selvom stemmer i radioen undervejs snakker om hvor vigtigt det er at lave den hersens afledning, så han kan føres væk, så er her i praksis bare tale om team deathmatch med nogle AI-styrede soldater til at krydre oplevelsen lidt.

Titanfall

Jeg ved ikke om det er fordi mine holdkammerater bare stank (jeg toppede vores scoreboard i begge de runder, vi spillede), men vi fik læsterlige klø i begge kampe, så den endelige score var noget i stil med 100-300 i modstanderens favør. Allerede efter få minutter var vi rystende langt bagud. Og her var ingen klare indikationer af hvad pokker man kunne gøre for at vinde, eller i hele taget hvad det overordnede formål var.

Titanfall

Bedre blev det ikke af, at der ikke var mange visuelle hints på hvilke fjender, der er rigtige spillere, og hvilke der styres af AI'en. Men sidstnævnte giver kun 25 point, når man skyder dem, mens spillere giver 500. Det giver sig selv, hvem man helst vil nakke.

Såeh, ja, jeg er temmelig undervældet lige nu. Den ekstra mobilitet er selvfølgelig interessant, da man lynhurtigt kan skaffe sig højdefordele med videre. Men lige nu har jeg pænt svært ved at se hvor hypen kommer fra, for det jeg har set af Titanfall indtil videre minder om ganske almindelige team deathmatch med et par gimmicks klistret på. Det ligner i hvert fald ikke den lovede revolution.

HQ

Titanfall deler vandene. Derfor har vi valgt også at bringe vores tyske kollegaers indtryk af spillets Gamescom-demo, da de er noget mere begejstrede end Rasmus. Læs en anden vinkel på Titanfall.

Husk du kan finde alt fra den store spilmesse i Köln ved at gå til vores Gamescom-temasider. Det gør du ved at klikke her.

Relaterede tekster

2
TitanfallScore

Titanfall

ANMELDELSE. Skrevet af Thomas Blichfeldt

Man kunne frygte, at Xbox 360-udgaven af Titanfall var en skuffende, grim og nedbarberet udgave af spillet. Men det er der slet ingen grund til, viser det sig.

0
Titanfall lander på Steam

Titanfall lander på Steam

NYHED. Skrevet af Jakob Hansen

Før de opnåede succes med Apex Legends stod Respawn bag Titanfall-spillene, der opnåede gode anmeldelser, men ikke helt blev den gigantiske kommercielle succes, som EA...

3
Titanfall er gratis på Origin

Titanfall er gratis på Origin

NYHED. Skrevet af Magnus Groth-Andersen

Electronic Arts har afsløret Titanfall: Deluxe Edition til PC der er ankommet til Vault, en sektion af Origin Access der er gratis for alle abonnenter. Det vil sige, at...



Indlæser mere indhold