Tilbage i 2013 afslørede Square Enix at Tomb Raider havde "skuffet" til trods for at spillet solgte 3.4 millioner eksemplarer på en måned. Ligeledes var Hitman: Absolution også en skuffelse, selvom det solgte 3.6 millioner eksemplarer på seks måneder.
Square Enix har derfor et ry om at sætte for høje interne salgsforventninger til deres titler, men det gør sig altså ikke gældende i forhold til Final Fantasy XVI og Final Fantasy VII: Rebirth, som ligeledes begge to har skuffet ifølge Square Enix. Jacob Navok har slået fast via X, at det altså er lidt mere kompliceret, og at de interne forventninger struktureres udelukkende efter hvad det har kostet at udvikle titlerne:
"There's a misunderstanding that has been repeated for nearly a decade and a half that Square Enix sets arbitrarily high sales requirements then gets upset when its arbitrarily high sales requirements fail to be met. This was not true when I was there and is unlikely to be true today. Sales expectations generally come from a need to cover the cost of development plus return on investment."
Han slår fast at Square Enix' definition af "return on investment" er at et givent produkt skal generere mere omsætning end hvis virksomheden havde brugt de samme penge på noget andet. Det skal, med andre ord, give mening.
Det vi naturligvis ikke ved er hvor mange eksemplarer der reelt set er blevet solgt af begge spil.