Dansk
Gamereactor
previews
The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt er stadig mere end et halvt år væk, men alt vi har set fra spillet har været dybt imponerende.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

På sidste års E3 blæste demoen af The Witcher 3 benene væk under os, og da vi træder ind i de samme (eller meget lignende) lokaler i Los Angeles Convention Center på dette års messe, er forventningerne høje. Denne gang får vi et glimt af hovedhistorien, da demoen fortsætter fra den Griffin-kamp, der blev vist til Microsofts pressekonference.

Det er svært at vise et stort, open-world rollespil frem inden for E3's begrænsninger. Det er ikke den type spil, man spiller i bidder af 15 minutter. CD Projekt Red har tacklet det dilemma ved at pakke det, der formodentlig er halvanden time af hovedhistorien ned i en 40 minutters session, der viser forskellige aspekter af Geralts persona, en række NPC'ere, et glimt af den større helhed (uden rigtig at spoile noget) og et tættere på kig på nogle af de miljøer, vi vil kunne nyde i The Witcher 3: Wild Hunt. Det er den slags demo hvor man er nødt til at tage noter undervejs i spillet, følge med i dialogen og lade sig betage af sceneriet. Efterfølgende føles det som om man har været på en rutsjebanetur, som man kunne sværge kun varede få minutter, mens ens ur fortæller noget helt andet.

The Witcher 3: Wild Hunt

"Hvordan laver man en fem minutters demo af et 100 timer langt spil? Det er tosset", siger executive producer John Mamais. "Så Griffin-tingen (demoen til Microsofts pressekonference, -Red.) var svær at lykkedes med, men det gav mening at vise en monsterjagt-quest der".

Dette er en annonce:

Det viser sig at der var udlovet en dusør for Griffinens hoved, udlovet af en gut med oplysninger om the Wild Hunt, nærmere specifikt om en pige med askefarvet hår - som vi får at vide er en person fra Geralts fortid - og de sektioner af historien, vi får at se, lader os bevidne nogle af hendes kvaler, mens Geralt følger i hendes fodspor. Samtidigt balancerer vi på knivsæggen mellem dårlige og værre beslutninger, der følger med The Witchers forholdsvist deprimerende univers.

"Vi er ret tidligt i spillet, og du har hørt om hende her pigen med askefarvet hår, og hun er en du kender fra din fortid", siger Mamais. "Det er en pige, der dukkede op tidligt i bøgerne. Vi befinder os inden for spillets første fjerdedel.

The Witcher 3: Wild Hunt

Vi bliver introduceret til Novigrad, den største by i spillet - og hvilken by det er! Fuld af liv og sikkert også fuld af afledninger. Vi haster gennem de middelalderlige gader og ser nogle af knudepunkterne, havnen og andre vigtige bygninger. Det er en fem minutters lyntur, og vores guide lader til at springe alt andet end generelle bemærkninger over. Vi spørger Mamais hvad vi kan forvente af byen.

Dette er en annonce:

"Der kommer til at foregå noget politik", siger Mamais. "Nogle heksejagte og den slags. Der vil være dungeons som du skal ned i og udforske. Og det er alt hvad jeg har lyst til at sige lige nu".

The Witcher 3: Wild Hunt

Efter Novigrad besøger vi et sumpområde og bliver introduceret for de mystiske "Ladies of the Woods" via en Godling. Damerne har kontrol over en gammel kvinde, en tjener om man vil, og for at finde ud af mere om pigen, vi jagter, bliver vi tvunget til at tage os af "et onde", der viser sig at være en skovånd. Det er et herligt kig ind i The Witchers verden og historie - en verden hvor ikke alle monstre skal jages, hvor handler og aftaler kan indgås, og hvor en fjende ikke altid er som de ser ud. Godt og ondt er en gråskala, og hvor vi i første omgang tror vi hjælper landsbyboere med at slippe af med en farlig skovånd, er situationen måske ikke helt så ligetil. I demoen ender vi med at dræbe skovånden, til trods for at han påstår, at han har brug for hjælp til at beskytte nogle forældreløse, vi mødte tidligere i demoen. Da vi fortæller landsbyens ældste at vi har fjernet truslen, og at "the ladies" kræver en hyldest, skærer han sit øre af så vi kan give det til dem.

Vi vil ikke dykke for meget ned i demoens enkelte øjeblikke - for der skete ret meget - men det hele var selvsagt meget gribende.

The Witcher 3: Wild Hunt

Demoen giver et godt indtryk af de svære valg, vi bliver stillet over for i The Witcher 3: Wild Hunt. I dette tilfælde traf vi nogle dårlige beslutninger - det ene ville måske sløve vores fremskridt i hovedhistorien, mens det andet betød at en række forældreløse forsvandt, og en landsbyboer mistede øret. Hvordan disse valg påvirker den overordnede historie, som ringe i vandet, er vi spændte på at se, når spillet udkommer til februar næste år.

HQ
The Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild Hunt
The Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild Hunt
The Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild Hunt
The Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild Hunt
The Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild Hunt

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold