For nylig slap det frem at den undskyldning der blev givet efter Daedalic Entertainments kritisk sablede The Lord of the Rings: Gollum udkom blev skrevet af AI'en ChatGPT. Efterfølgende lod det til at udgiver Nacon havde gjort det uden studiet vidste det.
Men det stikker åbenbart meget, meget dybere end det. En tysk dokumentar fra Game Two ved navn "Why Gollum Had to Fail", som du kan se herunder, fremgår det at budgettet var ret lille, og arbejdsforholdene åbenbart ikke var synderligt gode.
Game Two har talt med 32 ansatte, som alle kan bekræfte at der var en "atmosphere of fear" hele vejen igennem produktionen, en produktion der havde et budget på bare $15.9 millioner, et ret lille budget spillets AAA-ambitioner taget i betragtning.
Du kan se hele dokumentaren på godt 40 minutter herunder, der desuden vidner om at både Daedalics ledelse og udgiver Nacon ledte et forvirret projekt.
<social>https://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=vszf1mwyAfw</social>