Dansk
Gamereactor
nyheder
The Lord of the Rings: Gollum

The Lord of the Rings: Gollum havde et budget på bare $15 millioner

Og arbejdsforholdene har angiveligt været stygge.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

For nylig slap det frem at den undskyldning der blev givet efter Daedalic Entertainments kritisk sablede The Lord of the Rings: Gollum udkom blev skrevet af AI'en ChatGPT. Efterfølgende lod det til at udgiver Nacon havde gjort det uden studiet vidste det.

Men det stikker åbenbart meget, meget dybere end det. En tysk dokumentar fra Game Two ved navn "Why Gollum Had to Fail", som du kan se herunder, fremgår det at budgettet var ret lille, og arbejdsforholdene åbenbart ikke var synderligt gode.

Game Two har talt med 32 ansatte, som alle kan bekræfte at der var en "atmosphere of fear" hele vejen igennem produktionen, en produktion der havde et budget på bare $15.9 millioner, et ret lille budget spillets AAA-ambitioner taget i betragtning.

Du kan se hele dokumentaren på godt 40 minutter herunder, der desuden vidner om at både Daedalics ledelse og udgiver Nacon ledte et forvirret projekt.

<social>https://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=vszf1mwyAfw</social>

The Lord of the Rings: Gollum

Relaterede tekster

The Lord of the Rings: GollumScore

The Lord of the Rings: Gollum

ANMELDELSE. Skrevet af Ben Lyons

Daedalics stealth-platformer har ikke ligefrem haft medvind i sejlene, men hjælper det på det hele at vi nu har gennemført det? Nej, slet, slet ikke...



Indlæser mere indhold