Dansk
Gamereactor
nyheder
Syndicate

Syndicate våbentrailer

Hockeypuck og bly

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Så bydes der på våben i alle afskygninger. Vil du ikke se den nyeste video fra Syndicate, kan du vælge at læse vores mini-interview her.

Jeff Garmon og John Miles, henholdsvis executive producer og art director på Syndicate, svarer.

Hvad skal Syndicate opnå?
Det er et stort spørgsmål, men det er ganske enkelt en nytolkning af en rigtig klassisk titel. Vi vil bringe Syndicate ind på de moderne konsoller med nutidens gameplay. Men vi vil selvfølgelig også være innovative, og især med chipsystemet er det noget, vi er lykkedes med.

Hvad tog I med fra originalen?
For det første ville vi have selve følelsen, man fik, når man spillede det første Syndicate. Selve spilverdenen, brutaliteten i den, alle våbnene og så videre. Det nye Syndi-cate er dog et spil i en anden genre. Det er værd at påpege, at dette ikke bare er et projekt, vi er sprunget på, vi har begge arbejdet hos Bullfrog tidligere, og det har altid været med på listen over spil, vi kunne tænke os at lave. Det har været meget bevægende, da Syndicate altid har stået vores hjerter så nær.

Hvor svært vil Syndicate blive?
Det bliver i hvert fald ikke lige så svært som originalen, haha. Den sidste bane bliver til at klare, men vi vil også lave et spil for veteranerne, altså noget sværere end gennemsnittet. Der er en fin linje mellem frustration og udfordring, men vi tror, at med avanceret kunstig intelligens, så forsvinder frustrationen. Du skal altid føle, at du er jævnt matchet med fjenden. Kampene bliver hårde, men du har altid mulighed for at underminere fjendens forsvar.

Hvor stor fokus er der på historien?
Vi har integreret meget af historien i selve spiloplevelsen. Baggrundshi-storien er en del af selve spilverdenen, og ikke bare noget, der vises i mellemsekvenser. Det bygger på tanken om, at folk i dag er villige til at oplyse mange af deres informationer, noget vi for eksempel ser i sociale medier. Tager man det som udgangspunkt og kigger fremad, indser man at fremtiden er fascinerende.

Hvordan vil Syndicate skille sig ud fra mængden?
Actionspil er der rigeligt af, og der investeres meget i dem. Men der er også plads i genren til innovation, og vi føler at vi har en stærk shooter-oplevelse. Du får en sofistikeret historie, suveræn AI og sjove sci-fi-våben. Vi ville finde på noget nyt, og chiphacking, samt at kunne tage kontrol over en situation, er hvad vi synes er unikt, nyt og interessant.

HQ

Relaterede tekster

SyndicateScore

Syndicate

ANMELDELSE. Skrevet af Rasmus Lund-Hansen

Tag trenchcoat på, stik en mikrochip i hjernen og giv den som voldelig og hensynsløs agent. Rasmus anmelder genskabelsen af Syndicate på PC.



Indlæser mere indhold