Dansk
Gamereactor
nyheder
God of War: Ragnarök

Studiet bag God of War: Ragnarök troede ikke spille ville blive sjovt måneder inden lanceringen

Vi har før hørt om den såkaldte "hockey stick"-problematik i spiludvikling.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Tidligere Bioware-instruktør Mark Darrah forklarer på glimrende vis hvordan moderne spiludvikling foregår ud fra et "hockey stick"-perspektiv (som du kan se her). Han fortæller at en gennemsnitlig produktion bruger lang, lang tid på præproduktion, udvikling af forskellige systemer, og at det så først er til allersidst at spillet bestanddele samles, og man finder ud af om det hele egentlig er sjovt.

Sådan er mange spil kommet i vanskeligheder, fordi det først er i løbet af det sidste års tid at folkene bag overhovedet kan finde ud af om spillet kan noget. I et interview med GQ fortæller instruktør Eric Williams, at de faktisk ikke troede at God of War Ragnarök ville blive godt tre måneder inden lanceringen.

"It's funny, because for some people, the game will come out on 9 November, and on 10 November, they're gonna be like, "What's next?" Everybody wants to take a break, but really they're like, "We've got to start building." When you work with people that are at the apex of what they do, you're going to get magic. I just came from a room with those people. All I could say to them was, "Thank you." They were freaking out three months ago, "Holy crap, the game's not good. What are we going to do?" I can't even imagine how they feel today. I wish I had a time machine to go back and feel like that."

Spillet blev nu ret godt.

God of War: Ragnarök

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold