
Naturligvis handler det bund og grund om antallet af solgte eksemplarer, og dette tal er det afgørende når man skal vurdere succes. Men verden er gået hen og er blevet lidt mere besværlig på det punkt, for udgivere kigger også på en række andre parametre, deriblandt aktivitet og opmærksomhed fra forbrugerne på diverse platforme, deriblandt Twitch.
Desværre, ud fra det specifikke parameter, så ser det ikke ud til at Starlink: Battle for Atlas klarer sig synderligt godt. Faktisk er det blandt de laveste Ubisoft har udgivet i nyere tid. GitHyp besluttede sig for nylig for at spore aktiviteten bundet til spillet.
"Last week's launch of Starlink was one of Ubisoft's worst ever for a new IP, debuting at #16 on Twitch with a peak of only 7k concurrent viewers. And over the past week, the game's numbers have only gotten worse with literally nobody streaming or watching the game at certain hours throughout each day on Twitch."
Starlink er naturligvis lidt anderledes, og appellerer til en anderledes målgruppe, men med Starfox-indhold inkluderet, så er det vist ganske sikkert at Ubisoft ikke er helt tilfredse.