Dansk
Gamereactor
nyheder
Star Citizen

Star Citizen-udvikler begynder langt om længe at tale om en reel lancering

"In a marathon, they say the last mile is the hardest."

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Det er efterhånden 12 år siden at udvikler Cloud Imperium Games begyndte at tage imod penge til udviklingen af Star Citizen, som er blevet kaldt mange ting siden da, lige fra det mest ambitiøse spilprojekt nogensinde, til noget så simpelt som et "scam".

Lige meget hvad man synes, så er der sket en vild ændring, for nu er udvikleren så småt begyndt at forestille sig hvordan en 1.0-lancering kunne se ud. I et nyt blogindlæg siger CEO Chris Roberts, at i 2024 vil introducere Alpha 4.0 (ja, spillet er stadig i alpha), udgive singleplayer spin-off spillet Squadron 42, samt bringe features fra det spil over i det bredere Star Citizen. Dette leder alt sammen til den 1.0-lanceringen:

"While we recognize that there is no definitive finish line in an online MMO, and that we will always be adding new features and content for many, many years to come, Star Citizen 1.0 is what we consider the features and content set to represent "commercial" release. This means that the game is welcoming to new players, stable, and polished with enough gameplay and content to engage players continuously. In other words, it is no longer Alpha or Early Access. Much like we planned out Squadron 42's drive to Feature Complete and the upcoming Content Complete status, we spent significant time looking at what Star Citizen 1.0 means and what it would take to get there."

Det skal dog siges at det indtil videre har kostet $669 millioner, og det gør det til det dyreste spil at udvikle nogensinde, og som Roberts siger mangler de først "Feature Complete" og "Beta" før de når 1.0 og en mere kommerciel lancering.

Star Citizen

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold