South Park

South Park

TV hittet "South Park" er enten hadet eller elsket. Der findes simpelthen ikke noget der imellem. Ligesom det var engang med andre tegneserie figurer, har Acclaim nu igen fået den idÚ at denne tegnefilms serie skal have en søster på PcÆeren!!

TV hittet "South Park" er enten hadet eller elsket. Der findes simpelthen ikke noget der imellem. Ligesom det var engang med andre tegneserie figurer, har Acclaim nu igen fået den idé at denne tegnefilms serie skal have en søster på Pc´eren!!

Hvad kan jeg sige....?? De har i det mindste fået figurerne på plads!! Umiddelbart skulle man synes at placere hele seriens 2D miljø i et helt anderledes 3D miljø på Pc´eren er en sikker opskrift på fiasko. Det er dog ikke helt sandt..... Faktisk er South Park rimeligt flot, eller rettere: det ligner Tv-showet med dets uinteressante landskab, skarpe farver og meget sparsomme detaljer..

Lyden i spillet er ikke overraskende meget lig Tv-showets og indeholder alle de kendte stemmer fra showet. Her er alle de kendte trusler fra den kraftige Cartman og masser af uforståelige udråb fra den uheldige Kenny. Der er også en smule ny konversation, men det foregår for det meste når du skal informeres før en ny mission. Men for det meste vil du høre isoleret snak fra figurerne mens de kaster med snebolde, "dodge" bolde og hvad de ellers kan finde på..! Jeg kan fortælle jer at de bliver meget "dødt", meget hurtigt..

Prøv at fjerne det kendte islæt fra Tv-serien og den sentimentalitet der vil følge med, og du vil sidde tilbage med et elendigt skydespil!! Mange skydespil er gennem årene blevet kritiseret for deres åndsforladte gåder, hvor du vil bruge mere tid på at lede efter nøgler end at sende kugler gennem modstanderne!! Den gode nyhed i South Park er at det faktisk ikke er tilfældet her, du vil i stedet bruge al din tid på at skyde... Det skræmmende er at der ikke går lang tid før du sidder og ønsker at du snart skal ud at lede efter nøgler!

South Park er et enormt simpelt spil. Halvdelen af fjenderne løber lige imod dig, mens den anden halvdel smider et eller andet mod dig engang imellem. Når du møder dine fjender er det som regel i store flokke, og det kan sagtens være lidt af et hestearbejde at få bugt med alle sammen. Uheldigvis for spillet er fjenderne meget dumme og overhovedet ikke farlige (undtagen når de tropper op i store sværme). Dette gør også at South Park ikke bliver kedeligt, men i stedet trættende og irriterende!!!

Det eneste som jeg personligt fandt spændende ved South Park er våbnene. Du starter med noget så banalt som en snebold, som du så skal nedlægge en fandens masse kalkuner med. Af andre våben kan jeg nævne en Wc-renser, skumpile og en stråle pistol med flere forskellige indstillinger. Det bedste er dog en "kokaster" (jeg sagde jo at spillet var specielt). Det er svært, men ser faktisk meget godt ud når du kan få en ko til at lande oven på fjendens hoved!!

Dommen bliver hård!! Af alle de mange spil jeg har spillet i mit 22 årige liv, er South Park absolut blandt Top 3, fra bunden!! Det eneste som holder spillet oppe er dets multiplayer funktion, som til tider kan være meget sjovt, det er bare ikke nok. Jeg vil ikke engang anbefale børnefamilier at købe dette spil, her indeholder andre spil i børnespilsgenren meget mere.

6 / 10
+
Af alle de mange spil jeg har spillet i mit 22 årige liv, er South Park absolut blandt Top 3...