Dansk
Gamereactor
artikler
Soul Calibur IV

Soul Calibur IV-interview

Vi fik os en kort snak med Katsutoshi Sasaki under Ubidays i Paris, der er assisterende manager på Game Design afdeling 2, R & D Department 1, R & D Division 1, Contents Production Headquarters hos Namco Bandai Games (puha) og hans tolk. Soul Calibur IV udsendes til PlayStation 3 og Xbox 360 den 31. juli.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Hvad er du mest stolt over i Soul Calibur IV?

"Først og fremmest en af de nye karakterer, Hilda, som er et rigtigt godt supplement til Soul Calibur serien. Ikke kun den visuelle stil, men også spilmekanikken for Hilda er noget helt nyt, og vi er meget tilfredse med resultatet."

Hvorfor valgte i at hyre eksterne designere til at hjælpe med at skabe karaktererne til Soul Calibur IV?

"Chancen for at arbejde sammen med et designhold, der rakte ud over det vi normalt bruger, var noget vi havde set frem til i lang tid".

Dette er en annonce:

Er du tilfreds med resultatet?

"Fordi alle designs kom udefra, havde de en masse ideer som vores eget hold end ikke havde tænkt på, hvilket betød at de tog en anden retning. Vi var meget imponerede."

Så der var ingen karakterer som ikke passede ind, og som du derfor ønskede at smide ud?

"Ikke alle i hvert fald."

Dette er en annonce:

Hvordan synes du gæstekaraktererne fra Star Wars passer ind i Soul Calibur-universet?

"Star Wars-karaktererne kommer selvfølgelig fra en helt anden baggrund, så der kræves en del arbejde for at implementere dem i Soul Calibur-universet. Vores kunstnere og scenarie-forfattere har dog arbejdet tæt sammen med folk fra Lucas Arts, for at de skal passe så godt som muligt ind i Soul Calibur, således at ingen fans vil synes det virker mærkeligt."

Personligt havde jeg gerne set Darth Maul inkluderet også, var det noget I overvejede?

"Vi kan godt lide figuren, men det var altid Darth Vader og Yoda som vi helst ville have med."

Det er et stort år for kampspillene i år, med et nyt Street Fighter og måske endda et nyt Tekken. Hvad synes du om konkurrenterne?

"Jeg ser dem ikke rigtigt som rivaler. Takket være den brede vifte af produkter i samme genre, kan vi skabe mere opmærksomhed om genren, og få folk til at åbne øjnene på kampspillene, til gavn for alle."

Hvem er din favoritkarakter i Soul Calibur IV og hvorfor?

"Der er flere karakterer jeg godt lide og det er svært at sætte en over den anden, men i øjeblikket, er jeg virkeligt glad for at spille Hilda."

Så det er ikke en af de originale karakterer?

"Jeg kan rigtigt godt lide Mitsurugi og jeg bruger ofte Lizardman, og faktisk også Taki."

Hvordan tror du at Soul Calibur og genren vil udvikle sig i fremtiden?

"Det er lidt for bredt at snakke om genren som helhed, men når det kommer til Soul Calibur, har vi gjort alt hvad vi ønskede at gøre med fireren, og derfor er det lige nu svært at komme på hvordan vi skulle toppe det. Men når folk har fået spillet i fingrene og har haft tiden til at prøve det, ville det være interessant at høre hvad de mener. Måske vil det give os nye tilgange til serien."

Hvilket område mente du, at der skulle fokuseres på efter det tredje Soul Calibur?

"I treeren introducerede vi muligheden for at skabe sine egne karakterer, og spillerne havde alle muligheder for at lave deres egne unikke figurer, men ingen måde at vise dem på. Derfor indså vi med fireren at for at udnytte hele potentialet med skabelsen af egne figurer, var muligheden for at spille online et absolut must."

Mange tak for tiden og svarene.

Soul Calibur IV
Soul Calibur IV
Soul Calibur IV

Relaterede tekster

Soul Calibur 4Score

Soul Calibur 4

ANMELDELSE. Skrevet af Thomas Tanggaard

Sværd møder spyd, skjold og måske endda lyssværd, i Namcos polerede fjerde kapitel. Tanggaard har været en tur i arenaen...



Indlæser mere indhold