Ugens søndagsspecial handler om de store skuffelser. Om spil der lovede os guld og grønne skove, og i stedet spiste os af med usselt krom og spraymalede efterårsblade. Spil vi havde store forventninger til, der på ingen måde blev indfriet. Hvor vi efterfølgende står tilbage, og undrer os over hvad fanden der gik galt. Vi lægger hårdt ud med Aliens: Colonial Marines.
Måske skulle vi have lugtet lunten, allerede da Sega annoncerede spillet, inden blækket på kontrakten var tørt. Vi burde måske også have vejret morgenluften, da vores mavefornemmelse sagde os, at pacingen i Gamescom-demoen af spillet virkede alt for opskruet. Men det var jo Aliens, for pokker, og Gearbox havde gjort det så fremragende med både Borderlands 1 og 2.
Og selvom pacingen måske haltede i den demo, vi så på Gamescom i 2012, så så resten af spillet altså fremragende ud. Det lod til at designerne og grafikerne havde ramt stilen fra filmen lige på sømmet. Omgivelserne lignede noget, der kunne være taget direkte ud fra den oprindelige scenografi. Og videoerne var fyldt med flotte detaljer og skøn lyssætning.
Virkeligheden var som bekendt en anden. En helt anden. Det spil, vi fik i hænderne, var kun en skygge af det, der hidtil var blevet vist frem. Og så var det også fyldt med glitches, bugs og dårlig AI. Øv.