Hvad er SiN? SiN er en blanding af alle de elementer der gør et shooter godt, det er ikke Duke Nukem, det er heller ikke hverken Quake eller Unreal, men et herligt mix af det hele og mere til.
Som John R. Blade, en mand vis religion er sikkerhed og beskyttelse, samt tage kampen op med alt det onde, kort sagt en rigtig helt. Og helte er der god brug for i SiN, for det viser sig at forskeren Elexis Sinclaire, leder af SinTrek Industries er begyndt at infiltrere gaderne med sit DNA-ændrende middel, og kan hermed få opfyldt sin plan om at overtage verden med en hær af genetisk splejset mutanter. Nu skal der tages affærer så den redelighed kan blive stoppet inden det er for sent.
SiN har et gameplay, der ikke er til at skyde igennem. Det er fedt, hurtigt og fuld af variation. Man kan ikke vide sig sikker noget sted, da det ikke som i tidligere shooters er muligt at gå systematisk til værks. Selvom du har ryddet et rum for al fjendtligt aktivitet der måtte være, skal man ikke regne med, at det stadig står tomt næste gang man kommer tilbage.
Spillet byder på enkel, men alligevel gennemført grafik. Der kan her trækkes klare linier til Duke Nukem, for både textures og banernes opbygning minder en hel del om Duke Nukem 3D. Herudover er spillet 3D-accelereret, som i en helhed giver en blanding af meget Duke Nukem og en smule Quake 2, da SiN også bruger Quake 2 motoren. Miljøerne er godt varierede. De holder stilen gennem alle seks af slagsen, som er fordelt på 24 baner.