Dansk
Gamereactor
nyheder
Pikmin 4

Shigeru Miyamoto undrer sig over, hvorfor Pikmin aldrig er blevet en bragende salgssucces

Måske det ændrer sig med Pikmin 4, der udkommer i morgen?

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

I morgen udkommer Pikmin 4, den længe ventede efterfølger til Pikmin 3, der udkom til Nintendo Wii U tilbage i 2013.

At der er gået ti år mellem lanceringerne, vidner nok om, at Pikmin ikke på samme måde som Mario, Pokémon og Zelda er blevet en decideret storsællert. Men hvad skyldes det? Præcist dette spørgsmål stiller Shigeru Miyamoto sig selv i den seneste Ask the Developer på Nintendos hjemmeside.

"There have been three games in the series until now, from Pikmin to Pikmin 3, and personally I've always wondered, 'Why haven't they exploded more in sales even though they're so much fun to play? Why do people think they're so difficult?'" lyder det fra den legendariske spilskaber.

Miyamoto svarer ikke selv på sit retoriske spørgsmål, men da intervieweren antyder, at det kan have at gøre med spillets sværhedsgrad, og særligt det faktum at Pikmin kan dø permanent, forsvarer skaberen af Mario og Zelda mekanikken:

"I get that people find it more difficult when death is a factor. But I think the franchise's strength lies in its relationship with mortality. If something is irreversible, you need to figure out a way to prevent undesired things from happening."

Du kan allerede nu læse vores anmeldelse af Pikmin 4 her, og uden at afsløre for meget, så har vores anmelder rigtigt meget positivt at sige om spillet.

Pikmin 4

Relaterede tekster

Pikmin 4Score

Pikmin 4

ANMELDELSE. Skrevet af Troels Ryde Grann

Små plantesoldater i alle regnbuens farver indtager Switchen i storstilet facon, anført af en bedårende hund.



Indlæser mere indhold