Dansk
Gamereactor
nyheder
Dragon Age: Dreadwolf

Sådan her udviklede Bioware deres karakterer i Dragon Age-serien

"You own this character".

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Hvis man ser bort fra fiaskoer som Anthem, så har Bioware skabt nogle utrolig mindeværdige RPG-spil, som også er blevet defineret på baggrund af deres spændende karakterer, kompagnoner, som man som spiller havde med sig rundt i de ekspansive verdener.

Men hvordan blev karakterer som Varric, Vivienne, Solas og Morrigan designet? Det forklarer seriens Creative Director, Mark Laidlaw, i et nyt roundtable-interview hos PC Gamer, hvor han, sammen med andre kreative overhoveder fra branchen, snakker om processen bag Dragon Age-spillene, og Bioware generelt.

Han forklarer at serien primært blev designet ved at en forfatter tilknyttede sig en specifik karakter, og i studiets "writer's room" fandt de så indbyrdes ud af hvordan disse karakterer hver især reagerede på hinanden, og på de begivenheder der blev sat i gang i løbet af spillet:

"We were firmly in the [camp of] 'You own this character, you are the voice holder for this character. I imagine that's fairly common—then you have someone do a pass at the end of the game to go through the character and make sure it fits. But we would typically sit in writing rooms, and the writers would shout out, you'd have Mary [Kirby] owning Varric and Lukas Kristjanson would be like, 'Hey, what would Varric say to this thing that Sera says?' She'd be like, 'He'd probably be annoyed.' And she'd throw in a line or something like that."

Det er et ret fascinerende indblik, og du kan lytte til samtlige 80 minutter her.

Dragon Age: Dreadwolf

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold