Dansk
Gamereactor
previews
Robocop: Rogue City - Unfinished Business

Robocop: Rogue City - Unfinished Business Preview:

Teyons standalone udvidelse til Rogue City føles strammere, men med nok bombastisk action til at mætte mens vi venter på et nyt Robocop-spil.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
HQ

Jeg har en indrømmelse før jeg for alvor går igang med dette preview; jeg har ikke det store forhold til Robocop-filmene. Jeg har set dem, men jeg er ikke ihærdig, vedholdende fan som jeg ved mange andre er. Alligevel blev jeg under BigBen Week i sidste uge på en eller anden måde udnævnt til den mest egnede til at prøve den kommende, selvstændige udvidelse Unfinished Business.

Unfinished Business udspringer af, at udvikler Teyon oprindeligt drømte om en DLC, men siden indså, at deres idéer passede bedre som en decideret udvidelse. Handlingen foregår efter begivenhederne i grundspillet, hvor Alex Murphy bliver sendt til Omni Tower - en bygning opført af OCP til at kontrollere alle robotenhederne i Detroit - efter den bliver invaderet af en fjendtlig lejesoldatgruppe.

Robocop: Rogue City - Unfinished Business
Dette er en annonce:

Da denne fjendtlige styrke potentielt kan overtage kontrollen over alle robotterne i området, er der noget på spil i Unfinished Business. Udvidelsen lægger sig tættere op ad en actionfilm med en strammere og mere fokuseret struktur end grundspillet. Her handler det bare om at gennemføre missioner, og selvom der findes sidemål, der giver lidt ekstra at tage sig til, er der ikke åbne områder at udforske. Det er en rytme af at marchere fra ét område til det næste og skyde alt, der står i vejen.

Min tid med Robocop: Rogue City - Unfinished Business var derfor en virvelvind af fantastisk blodig action. Våbenfølelsen er super tilfredsstillende og forfriskende, da man i bund og grund spiller som et gående maskingevær - ikke helt uovervindelig, men stærk nok til at man føler sig som en 80'er-actionhelt. Nye fjender som flyvende droner og soldater med skjolde sørger for, at man ikke bare kan nakke alle med et hurtigt headshot, og de nye takedowns er grotesk underholdende, især når man bruger dem på fjender stående ved en markeret genstand.

Ud over de nye takedowns har Robocop også fået nogle ekstra værktøjer i sit pansrede arsenal. Hans standardvåben - Auto-9 - kan opgraderes på flere måder, så det føles endnu mere som spillets stærkeste våben. Man får også adgang til nye våben som Cryo Gun, der kan interagere både med omgivelserne og fjenderne.

Robocop: Rogue City - Unfinished Business
Dette er en annonce:

Selvom disse tilføjelser er ret innovative, er det mest i historien, at både nye og gamle spillere vil opleve de største nyheder. I løbet af fortællingen, hvor blandt andet skurken Cassius Graves vender tilbage, får man mulighed for at spille som andre karakterer. Under min preview session fik jeg lov at spille som en ED-209-enhed, hvilket føltes som en af de bedste power-fantasier i nyere tid - i hvert fald indtil jeg prøvede at gå ned ad en trappe. Derudover bliver det muligt at spille som Alex Murphy, før han blev til Robocop. Historien virker til at have et skarpere fokus denne gang. Der er stadig masser af action, men med en spilletid på omkring 8 timer giver den mere lineære struktur plads til en kompakt fortælling - mere i stil med en spilbar actionfilm.

Om det er nok til at få fans af Robocop: Rogue City til at glæde sig, er stadig lidt usikkert. Som jeg kunne fornemme på snakken med andre journalister under eventet, virker det til, at Unfinished Business mest bare tilføjer mere af det samme, uden de helt store ændringer. I det store hele har Rogue City-formlen været en succes, og hvis man går ind til udvidelsen med forventning om bunker af nye funktioner, er det værd at vide, at de primære nyheder er nogle få nye fjendetyper, våben og en ny kampagne.

Robocop: Rogue City - Unfinished Business

Unfinished Business tegner til at blive en overraskende god introduktion til ideen om et Robocop-spil, selvom det er en udvidelse der foregår efter hovedspillet. En karakter som Robocop kan kastes ind i næsten enhver situation, og man fanger hurtigt, hvad der foregår. Den lineære struktur giver dig mulighed for bare at kaste dig direkte ud i actiondelen. Udvidelsen er heller ikke alt for nem, bemærkede jeg. Jeg døde ikke på Normal-sværhedsgrad, men kampene blev hurtigt intense, så erfarne skydespillere vil helt sikkert finde udfordring på de højere sværhedsgrader. Ellers er det svært at finde så meget mere at sige om denne udvidelse. Det er mere Robocop, uden meget ekstra finesse, men med en solid kerne, der gør det til en konstant underholdende oplevelse.

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold