Jean Maxime Moris, Dontnod's Creative Director, fortæller til Siliconera at hans hold allerede er i gang med at overveje hvilke ændringer der skal laves i forhold til en potentiel Remember me 2. Faktisk har studiets forfattere allerede defineret et plot, og holdet ville derfor kan skulle fokusere på det narrative og de gameplay-mæssige forbedringer der skal til for at skabe en efterfølger:
"I would absolutely love to [work on a sequel]. We know what we would do for Remember Me 2. The main story has been written we know what we would add to the recipe. We know what we would fix. It's a game that's ready to be made, but that decision is Capcom's to make."
Remember Me er en innovativ historie om problemerne med et futuristisk samfund hvor firmaer kan manipulere med hukommelse. Omend det er et godt koncept, lykkedes Dotnod's vision ikke helt til fulde ud fra en fortællermæssig synsvinkel. I spillet skulle man lede efter dagbogsfortegnelser begået af hovedpersonen, men da dette ikke var en obligatorisk del af spillet kunne man rent narrativt godt have en ret difus oplevelse.
Herudover introduceredes også en del nyskabelser til det klassiske "beat 'em up" kampsystem med kombinationer og "Pressens" konfigurerbare bevægelser. At dette kombineret med interessante hukommelsesomskrivninger og sekvenser der minder lidt om Ghost Trick eller Batman: Arkham Origins.
Der er således en masse solide grundideer i Remember Me, ideer der kan realiseres fuldt ud i en efterfølger. Men studiet bag er pt. fokuseret på et episode-eventyret Life is Strange som de laver for Square Enix, og allerede her bliver der vist forbedringer i historiefortællingen.