Valve tager endelig et standpunkt mod det stigende antal reklamer i spillet, der ses på The International. Den store Dota 2 -begivenhed er blevet en grobund for distraherende elementer og branding fra virksomhedspartnere, der bruger de systemer, der først blev indført for at fremhæve hold og spillere, og nu tager spiludvikleren skridt for at sikre, at dette ikke længere er tilfældet.
I et blogindlæg bemærker Valve: "I årenes løb har vi indbygget en række funktioner i Dota for at hjælpe med at fejre disse hold og spillere; desværre har vi i løbet af den tid set, at disse funktioner i stigende grad ikke bliver brugt til at fremvise hold- eller spilleridentitet, men snarere til at hoste reklamer. For at fjerne distraherende elementer og give fuld fokus på spillet og de mennesker, der spiller det, vil vi i år ikke have reklamer og sponsorater i spillet på The International, herunder i holdbannere, basislogoer og tags i spillernavne."
I bund og grund skal du ikke forvente at se reklamer af nogen art i spillet ved dette års begivenhed, hvilket betyder, at hold og esportsorganisationer sandsynligvis bliver nødt til at udforske alternative muligheder for at fremhæve deres virksomheds- og brandede sponsorer fremover.