Dansk
Gamereactor
artikler

Redaktørene vælger: De bedste spil fra E3

Redaktører fra hele Gamereactor-netværket har diskuteret og dissekeret E3-afsløringerne, og bringer dig deres yndlingsspil fra messen.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Vi bør starte hele showet med at nævne, at Horizon: Zero Dawn var utrolig populær tværs over Gamereactor-netværket, og hvis der er ét spil der kan anses som vores "Game of the Show", ville det nok være Guerilla's nye Sci-Fi-titel. Præsentationen blæste os bagover, da den blev fremvist ved Sony's pressekonference tidligere på ugen, og vi skulle tvinge flere redaktører til at flere nogle andre spil end dette, så vi kunne præsentere en divers og mangfoldig liste.

Når det så er sagt, så var der mange store spil på messen i år, og en stor del har fanget vores opmærksomhed under E3. Nu hvor konferencerne er slut, og alle de store overraskelser er blevet afsløret, har vi samlet vores favoritter sammen, og forklaret lidt om hvorfor vi så godt kunne lide netop disse. Lad os tale lidt om Gamereactor's favoritspil fra E3 2015..

Horizon: Zero Dawn - Jonas Mäki (Gamereactor Sverige)</b>Både fra et designmæssigt og et teknisk standpunkt, ser Horizon fantastisk ud i bogstaveligste forstand, og verdenen er lige mig. Guerilla har hyret folk fra både Bioware og CD Projekt RED for at sikre, at alle aspekterne når sit fulde potentiale, og det ser ud til, har de truffet det helt rigtige valg. For at gøre tingene endnu bedre, tilbyder spillet den hurtige, tempofyldte og enorme action, sammen med et interessant univers og en karismatisk hovedperson. Ja, og så har spillet robot-dinosaurer. Hvad mere vil du have?

HQ
Dette er en annonce:

Uncharted 4: A Thief's End - Tor Erik Dahl (Gamereactor Norge)Efter at have set den 15 minutter lange demonstration, også mere end én gang indrømmer jeg gerne, er mine forventinger til Uncharted 4: A Thief's End højere end nogensinde før. Serien har altid underholdt mig, og når jeg har brug for nogle veldesignet action med nogle gode karakterer, findes der intet bedre end den raske dialogudveksling imellem Drake og Sully. Der er nok derfor, at jeg sad på kanten af min stol under demonstrationen. At se de to sammen igen, og høre dem fyre jokes af og sprinte efter dække for krydsilden, gjorde mig både rask og rolig. Dette endelig kapital for Nathan Drake er på vej til at blive præcis lige så fantastisk som seriens tidligere kapitler, og det er takket være Naughty's Dog kræsen for detaljerne, action-sekvenserne og dialogen. Foråret 2016 blev pludselig en hel del mere spændende.

HQ

The Last Guardian - Leevi Rantala (Gamereactor Finland)
The Last Guardian har været på min radar, siden den dag jeg så afsløringen under E3 i 2009. Team Ico lod til at være på tærsklen til at skabe noget unikt endnu en gang, præcis ligesom de havde gjort med Ico og Shadow of Colossus før. Desværre gik projektet under jorden de efterfølgende år, og til tider lod det til, at spillet aldrig ville se dagens lys. Men... Men ved dette års E3 blev min glæde tændt på ny. Spillet er genintroduceret, og det lader fortsat til at tilbyde mindeværdige sekvenser, og dybe puslespil. Jeg kan ikke vente med at få fat i spillet, når det endelig udkommer næste år.

HQ
Dette er en annonce:

Doom - Fabrizia Malgieri (Gamereactor Italien)
Det var en fantastisk back-to-basic-følelse. At åbne Bethesda's E3-konference med stor stil, det nye Doom eksploderede bogstaveligt foran mine øjne, og fyldte mig med nostalgi, og følelsen af at være tilbage i de vidunderlige 90'ere. Det nye spil af Id Software generobrer den unikke identitet, og det føltes autentisk, som er karakteriseret ved de store og kraftfulde våben, og gennemført gennem den brutale nærkamp. Det ligner noget imellem Dead Space og Metroid, og Doom-fyren møder horder af fjender, der sammen forsøger at fasthold Doom som det det altid har handlet om: hårde våben, blod og højt tempo. Det sjoveste aspekt af denne nye Doom-oplevelse, er de skæve afsluttende bevægelser, der nærmest minder om fatalities fra Mortal Kombat X - fyldt til randen med flyvende kropsdele.

HQ

South Park: The Fractured but Whole - Magnus Groth-Andersen (Gamereactor Danmark) Matt Stone og Trey Parker, de legendariske skabere af South park, sagde hårdt, efter udgivelsen af 2014's South Park: The Stick of Truth, at de aldrig ville udvikle endnu et spil af den kaliber. Det var for krævende, for svært og var fyldt med for mange kompromisser. The Stick of Truth, der var udviklet af Obisidan Games, var dog en triumf på samtlige niveauer, og derfor begræd mange fans denne beslutning. Ubisoft åbnede deres E3-pressekonference med et brag ved at afsløre en efterfølger, der rammende hedder South Park: The Fractured but Whole, og ved at få Matt og Trey ind på scenen for at afsløre, at trods de mange kompromisser, skabte The Stick of Truth alligevel en ukuelig interesse for spiludvikling. Traileren viste den samme serie-inspirerede grafik, smarte humor og det lader til at Ringenes Herre-opsætningen er blevet skiftet ud med et sulterhelte-tema. Vi kan ikke vente med at høre mere om det spil, der sparkede Ubisoft's pressekonference i gang med stil.

HQ

Halo 5: Guardians - Gillen McAllister (Gamereactor England): Selvom 343i's Xbox-præsentation begravede gameplay under meget klippede og filmiske lag, så så Halo 5's multiplayer-suite fortsat imponerende ud. En kooperativ kampagne for fire spillere hvor der skiftes mellem forskellige hold, sender tankerne på langfart til de bedste dele af Reach og ODST, så længe mekanikkerne kan holde til den mere intense opsætning, og fastholder os i store åbne områder, i stedet for trænge korridorer. Nogle kan måske ikke lide tabet af den ensomme helt, der har defineret seriens udtryk indtil videre, men min Halo-karriere har altid haft kooperativt spil som en fast bestanddel, og Team Battle i Halo 4 har altid være en del af mit Master Chief-landskab. Warzone er den naturlige opgradering af BTB, og jeg håber at Guardians genopdager den hemmelige formular, der betyder at mine venner og jeg kan indgå i fede ildkampe et langt stykke i 2016.

HQ

Ghost Recon: Wildlands - Ingo Delinger (Gamereactor Tyskland) Wildlands var noget af en overraskelse for mig. Ghost Recon II var en af mine første multiplayer-oplevelser på den gamle Xbox, og jeg har stadig en del venner på min liste fra dengang. Serien gik dog, i det mindste i min optik, den forkerte vej, med alt det tech-fokus fis, og de lidt for hurtige kampe fra Future Soldier. Væk var de dage hvor min co-op-venner og jeg gemte os i længere af tid ad gangen, for at snigmyrde vores mål uden en lyd. Wildlands lader til at bringe dette aspekt tilbage, bare i en stor åben sandkasse i stedet, krydret med en masse forskellige tilgang til hver mission. Bilkampe og sandkassen kunne blive en fed tilføjelse til serien og dens formular, selvom det sidstnævnte ikke kan anses som en overraskelse fra Ubisoft.

HQ

Star Wars Battlefront</a> - Petter Hegevall (Gamereactor Sverige)</b> Jeg turde ikke håbe på noget tæt på så godt, som den Hoth-demonstration så ud. En stressed udviklingscyklus, Battlefield 4-DNA og masser af funktioner fra tidligere spil i serien der nu er væk. Jeg var... skeptisk på vej ind til E3. Gameplay-demonstrationen blæste mig bagover. Atmosfæren, tonen, tempoet, animationerne, grafikken, designet og lyden var lige i øjet.

HQ

Just Cause 3 - Morten Bækkelund (Gamereactor Norge)
Sætningen "bedste E3 nogensinde" virker passende i år, på trods af Nintendo's pinlige line-up. Over resten af linjen tilbød pressekonferencerne store afsløringer, såsom Horizon: Zero Dawn, Ghost Recon: Wildlands og Dishonored 2 (samt meget mere) bragte et konstant voksende spil på mine læber, men et spil står stadig højere end resten for mig. Jeg er normalt den fyr der skriger efter nye IP's, men der er noget magisk over Just Cause-serien. Den eksemplificerer sjov og kreativitet på en måde som få andre spil tør. Da jeg så traileren, med Rico der glider bare få meter over jorden i sit nye wing-suit, vidste jeg at dette spil kun yderligere ville forstærke min interesse i serien. De fantastiske eksplosioner ville være nok på egen hånd, men i stedet har de tilføjet et superhelte-udtryk til spillet.

HQ

Gears of War 4 - Arttu Rajala (Gamereactor Finland)
Det er næsten to år siden at Microsoft tog kontrollen over Gears of War fra udvikleren Epic Games, og gav opgaven videre til Black Tusk Studios, nu The Coalition, for at fortsætte den eksplosive action-serie. Som en stor fan af Gears, så jeg frem til at få det første rigtige glimt af gameplay fra E3. Grafisk var spillet absurd smukt ud, og det er klart en nominering til det flotteste spil på E3. Selvom gameplay-mekanikkerne selv ikke blæste mig bagover, blev videoen akkompagneret med det fantastiske løfte, at Gears går tilbage til sine rødder. Det var godt at høre, efter at have måtte have med den lidt kedelige prequel Gears of War: Judgement at gøre. Sejere var det endda, at få forbindelse til de rødder igen via Gears of War Ultimate Edition, der gik i beta umiddelbart lige efter konferencen. Denne udgave vil bære mig til julen 2016, når Gears of War 4 endelig udkommer.

HQ

Dishonored 2 - Mike Holmes (Gamereactor England)
I år ønskede jeg at se nyt fra Dishonored, det næste Hitman og måske et nyt Splinter Cell. To ud af tre er ikke dårligt, må man sige. Selvom Hitman prikkede til min nysgerrighed, og kunne potentielt være stort, så jeg er fortsat ikke overbevist om det. Selvom Splinter Cell og Sam Fisher ikke viste sig i år, efterlader dette mig med Dishonored 2, og afsløringen af dette vågnede jeg op til mandag morgen. Jeg kan ikke vente med at rejse tilbage til den fiktionelle verden, som Arkane har bygget, og det er, efter min mening, en af de mest interessante spilverdener nogensinde, og derudover er stilarten perfekt. Jeg nød også de solide mekanikker, og det stealth-fokuserede gameplay. Jeg ser frem til at eksperimentere mig igennem forskellige baner, ved at bruge de overnaturlige evner, som udviklerne har skænket mig. Hold øje med dette spil i løbet af de kommende måneder.

HQ

For Honor - Ricardo Esteves (Gamereactor Portugal)
Jeg forventede en del af ting fra Ubisoft's pressekonference, men ingen af dem involverede samuraier, vikinger og riddere der kæmper i en slags Call-of-Duty-med-sværd. Det var dog lige præcis hvad vi fik med For Honor, og jeg blev hurtig meget nysgerrig omkring spillet. Nøglen til den fulde oplevelse lader til at være kampsystemet, og det ser mere brutalt, tungt og komplekst ud end det vi er vant til i et spil som dette - i dette mindste på mainstream-markedet. Jeg har ikke prøvet spillet selv, men informationen fra E3 hentyder til, at den højre analogpind bruges til at positionere sværdet - altså op, ned, venstre eller højre. Dette, kombineret med et meget lavt antal livspoint for samtlige spillere, betyder, at spillerene skal være ekstra forsigtige på slagmarken. Det er også interessant, at Ubisoft bruger mindre NPC-karakterer til at fylde arenaerne op. Der er også en singleplayer-kampagne, og den vil vi høre mere om i de kommende måneder. Multiplayer, der også består af kooperativt split-screen, var dog imponerende, og Ubisoft kan godt betegne mig som yderst interesseret herfra.

HQ

Recore - David Caballero (Gamereactor Spanien)
Selvom jeg synes at det at sige "fra skaberne bag Metroid Prime" er lige at strække den en smule (og et mærkeligt udspil fra en Microsoft-konference), så var Recore en perfekt afsløring for alle Metroid-fans som jeg selv. Det bliver endda bedre, når man ser at der ikke er nogle rigtige livstegn fra Retro Studios, eller et rigtigt Metroid-spil på vej fra Nintendo (jo, et tegneserieinspireret sportsspil, der bare gjorde ondt). Denne nye Xbox One-eksklusive titel bliver udviklet af Armature Studio, og, selvfølgelig, Mark Pacini, som instruerede de tre kapitler i den fantastiske Prime-trilogi. Så derfor, hvis man dømmer de billeder og videoer der er ude lige nu, har jeg fingrene krydset for, at vi får et stemningsfyldt action-eventyr fyldt med hemmeligheder, mystik, sci-fi og udforskning af smukke miljøer. Der er også endnu et forsikrende ansigt bag udviklingen, nemlig selveste Keiji Inafuna. Bare forestil dig Mega Man og Lost Planet-ideer, der bliver tilføjet til Prime-konceptet, samt AAA-budgetering fra Microsoft. Det giver mig gåsehud.

HQ

Super Mario Maker - Martin Eiser (Gamereactor Tyskland)
Da Nintendo afslørede Mario Maker sidste år, følte jeg at dette kunne blive en solid tilføjelse til Wii U-konsollens bibliotek, men ikke noget der ville ændre maskinens situation. Denne mening har ikke ændret sig, indtil denne uges E3-præsentation. Shigeru Miyamoto og Takashi Tezuka talte lidt om spillets design, og hvordan de tidligere har skabt Mario-titler. I begyndelsen skulle de tegne banerne, give dem til programmørene og så vente på resultatet. Med forskellige stykker gennemsigtigt papir kunne de lave små ændringer, uden at ødelægge de originale designideer. Så talte de om design-beslutninger. I den første bane i Super Mario Bros, er intet placeret tilfældigt. Alle objekterne har en funktion, der skal give os de nødvendige evner. Gennem hele præsentationen vendte de tilbage til Super Mario Maker, og viste os små eksempler på, hvordan disse baner kunne se ud. Du kan blande alle stilarter af Mario-spil, og bruge dem på en måde de ikke var designet til. Du kan integrere karakterer fra andre spil, såsom Yoshi, Luigi, Link, Marth, Isabelle eller selv Wii Fit Trailer. Spillet er så meget mere banedesigner. De har sat Koji Kondo til at designe musikken, og dette understreger kun, hvor vigtigt Super Mario Maker i virkeligheden er. Jeg kan ikke vente med at få fat i spillet, og se tilbage på kataloget af Mario-spil.

HQ

Fallout 4 - Bengt Lemne (Gamereactor England)
Bethesda har måske ødelagt Fallout 4's overraskelsesmoment en smule, via den trailer der slap ud for en uge siden, men i virkeligheden er jeg overbevist om, at dette spil, bliver det spil jeg kommer til at nyde mest, ud af alle de titler vi fik at se til E3. Mysteriet i spillets kerne, hvorfor du er den eneste overlevende, og hvorfor du er vågnet 200 år efter dommedag kommer til at interessere nogen, men sandkasse-eventyret der ligger forude, karaktererne vi vil møde og resterne af Boston vi kommer til at udforske, er det der virkelig interesserer mig.

HQ


Indlæser mere indhold