Westwood er og bliver en af realtimestrategiens mestre, men det skal dog også siges med det samme, at de endnu ikke har båret genren længere end Red Alert (med undtagele af Tiberian Sun, men spillet er jo endnu ikke udkommet), som efterhånden hører fortidens store spil til og siden hen udkommet i et utal forskellige versioner først til PC og med tiden også til Playstation. Nu er endnu en udgave af spillet på gaden, nemlig Red Alert Retaliation, som bl.a. kan prale med masser af ekstra multiplayer baner og sin helt egen singleplayer del med nye film og missioner.
Har det så lykkedes for Westwood, at bringe os et skridt videre? Ja, men man skal lede med en meget stor lup efter det, for det er i detaljerne der er sket noget. Selve spillet er stadig Red Alert med lidt nyt hist og her.
Foruden selve gameplayet er grafikken den del af spillet, som Westwood har pillet mindst ved, den ligner sig selv og sådan skal det jo også være, Westwood har forbedret den en smule og det gør jo ingenting, men det er altså ikke her man skal lede efter noget gennembrud.
Single player byder på nogle udfordrende missioner der foregår rundt om i Europa, de er alle ret varierede og banerne er godt og alsidigt designet. Man skal tilgengæld regne med, at lægge noget hårdere ud end i den originale Red Alert, der er simpelthen "no mersy", allerede i de første missioner kan en atombombe i ny og næ falde på ret uheldige steder og samtidig er AI'ens styrker temmelig aggresive og har det med, at være utrolig hurtigt ude.
Hvad der altid har været en svaghed når man spillede singlelayer var AI´en og den har heller ikke forbedret med de helt store ryk siden sidst, faktisk tror jeg slet ikke Westwood har gjort noget som helst på dette område og det er ærligt for man må virkelig tage sig til hovedet en gang imellem over hvor skamfuld dum AI´en i det hele taget er. Til tider kam man angribe fjendens base uden, at de nærtstående enheder flytter sig en centimeter for at forsvarer den.