Med lanceringen af The order: 1886 lige om hjørnet, tog vi fat i Ready at Dawn for at høre mere om spillet.
Ru Weerasuriya, (Ready at Dawn's Creative Director) fortæller blandt andet, at stort set alt, Naughty Dog har lavet, har været en kilde til inspiration for udviklerhuset. De fortæller også at grundlæggerne, Jason Rubin and Andy Gavin, anbefalede, at de lavede et spil i stil med Jak & Daxter, da de grundlagde firmaet. De understreger især at Uncharted 2 havde en stor påvirkning for The Order: 1886.
Lyseffekter som shading og rendering af materialer i den rette belysning var på den tekniske side, noget de lagde et stort arbejde i, ligesom flere af detaljerne ifølge udvikleren ikke havde været mulig for bare nogle få år siden. Det kan vi fortælle mere om i denne uge.
Der er naturligvis også lagt et stort arbejde i omgivelserne og atmosfæren, ligesom fysikken bag vinden i spillet også berører en del mere, end man kunne forvente.
Du kan læse hele vores samtale med Ready at Dawn i dens fulde længde på vores søsterside.
Resultatet af vores tur med spillet, kan du læse i anmeldelsen her på Gamereactor i løbet af denne uge.