Dansk
Gamereactor
gadget-tekster

Razer Wolverine V2 Pro

Razer træder for alvor ved siden af her.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Der er bare dage til at Sony udgiver deres helt egen pro-controller til PS5, DualSense Edge, og selvom at netop det produkt er gået hen og er blevet kontroversielt grundet Sonys udmelding om en lidt lavere batterilevetid, så er det samtidig første gang at Sony ikke bare læner sig op af trofaste tredjeparter i forhold til produktionen af accessories til deres platform - nu er de selv med nede i manegen.

HQ

Så hvad betyder det for en producent som Razer, der netop har udgivet en opdateret version af deres Wolverine Pro til netop PlayStation 5? Ja, det betyder at dens features skal ses i relation til DualSense Edge.

Razer Wolverine V2 Pro

Og det starter bare rigtig, rigtig skidt. Ikke bare er Wolverine V2 Pro dyrere end DualSense Edge målt efter den anbefalede markedspris ($199 overfor $249), du får en del mindre med ovre hos Razer. Her er ingen rejsetaske, intet sted at opbevare kablet, ingen opladningsmekanisme som ovre hos Microsofts Xbox Elite Series 2 - du får sågar kun to ekstra overflader med til dine analogpinde. Ikke to sæt. Bare to.

Det er altså lige fedtet nok, når vi taler om et produkt der i høj grad handler om tilpasning og individuel tweaking af noget der skal gøre dig bedre i spil, og sikre en mere tilfredsstillende oplevelse generelt.

Dette er en annonce:

Det betyder ikke at Wolverine V2 Pro ikke har nogle gode kort på hånden. For dem der synes at analogpinde skal være forskudte, som ovre hos Xbox, for netop det her, og både Chroma-belysning og et bedre D-pad med otte separate mecha-klik er uhyre tilfredsstillende at bruge. I det hele taget er også controllerens face-buttons mekaniske, og er da mere responsive end hos konkurrerende controllere.

Men også her er der problemer. De kortere greb betyder at controlleren er placeret langt længere fremme i hænderne, særligt hvis man har store af slagsen som undertegnet. Det kan være at det i kortere sessioner er mere præcist, og sikrer en mere fremskudt positur, men det gør også controlleren decideret ubehagelig at bruge i længere tid ad gangen. Til gengæld gør det det let at nå de i alt seks programmerbare knapper, som er ret lette at remappe via Razers dedikerede app. De knapper kan dog ikke fjernes, som på en Xbox Elite Series 2, og er desuden i plastik,

Razer er også stolte af deres HyperTriggers, som er marketingslang for at de to triggers enten kan åbnes eller lukkes, et ret simpelt koncept som er at foretrække hvis du ikke vil have et gradvist tryk, men den øjeblikkelighed der er i at ens R2-knap i et skydespil er... ja, øjbelikkelig. Men igen; ulig Xbox Elite Series 2 er der kun to indstillinger; helt åben og helt lukket, og der er slet ikke så meget travel, altså distance mellem toppen og bunden af et givent tryk som på en almindelig DualSense, eller formentlig DualSense Edge.

Razer Wolverine V2 Pro
Dette er en annonce:

Vi er ikke helt færdige, for ligesom blandt andet YourSixStudios oplevede jeg også en lidt heftig deadzone i spil som Call of Duty: Warzone og Apex Legends, hvor at jeg skulle presse analogpinden længere end normalt før controlleren registrerede en bevægelse. Problemet var ikke som sådan en dealbreaker, men bare at det at det eksisterer, selv med den seneste firmware, er måske nok.

Controlleren er smukt sammensat, ingen tvivl om det, og der er en masse små smarte touches her og der, der oser af Razers opfindsomhed. Men når den store mute-knap kun formår at mute et lokalt, jack-baseret headset, og ikke et trådløst et, som man kan med den almindelige DualSense? Av... Kombiner det med manglen på vibrationer og haptisk feedback på triggerne, så er det her bare en bizar omgang kompromisser, som er dyrere end de centrale konkurrenter.

Ellers tak.

04 Gamereactor Danmark
4 / 10
overall score
er vores samlede netværkskarakter. Hvad er din? Netværkskarakteren er et gennemsnit af alle redaktionernes individuelle karakterer

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold