
En af de mest kontroversielle visuelle "downgrades" der har fundet sted er Ubisofts The Division, hvor forskellen imellem de første trailere og det endelige produkt var enorm. Ubisoft har aldrig direkte forklaret hvorfor det skete, men en ny rapport giver os måske brudstykker af grunden.
Microsoft og Ubisoft indgik naturligvis i en markedsføringsaftale omkring spillet, og betaen var blandt andet først tilgængelig på Xbox One, men ifølge en ny stor rapport udfærdiget af VG247, så indeholdte denne aftale også et andet punkt.
Ifølge rapporten var det et punkt i aftalen at der skulle være visuel paritet imellem platformene. Så selvom PlayStation 4-versionen godt kunne trække flere effekter, så blev den holdt tilbage af Xbox One-versionen.
"On The Division, Xbox had a deal with Ubisoft, and part of that deal was to ensure that the PS4 version did not look better than it. The resolution, frame rates, and density of assets could have been higher on PS4, but this was vetoed to prevent issues with Microsoft."
Man kunne let forestille sig at dette er foregået på begge sider, nu hvor PS4 Pro er moderat svagere end Xbox One X. Alligevel, det ser ikke for godt ud.