Need for Speed-serien var i god stand, da svenske Ghost Games, et studie oprettet specifikt til at arbejde på Need for Speed, overtog tøjlerne fra Criterion Games. Sidstnævntes Most Wanted blev et hit, selvom indholdsmængden var lidt i underkanten, og før det havde det suveræne Hot Pursuit givet serien et tiltrængt los i røven.
Men et eller andet gik galt med Rivals. Der var noget, der ikke helt klikkede. Måske var det det faktum, at man bogstaveligt talt ikke kunne køre rundt i mere end nogle få minutter, før spillet kastede politibiler efter en, uanset hvordan man ellers kørte. For undertegnedes vedkommende var det nok til at kvæle enhver interesse i spillet, for hvad skal man med et open world-bilspil, hvis man ikke bare kan cruise omkring i ro og mag?
Modtagelsen var tilsyneladende også mere kølig end EA havde regnet med. I hvert fald droppede de efterfølgende den årlige udgivelsesmodel, som Need for Speed ellers har kørt med så længe nogen kan huske, cirka. Det er stadig Ghost Games, der står bag, men de tager sig god tid med seriens næste spil, som EA ikke engang har omtalt offentligt endnu. Imens arbejder Criterion på deres Beyond Cars, der også er svært at blive klogt på.
Er det bare mig, der er mavesur? Har du spillet NFS: Rivals, og hvad synes du i så fald om det? Læs også vores anmeldelse.