Remastered-versionerne af Prototype og Prototype 2, som for nyligt udkom til Xbox One, kæmper ifølge Digital Foundry på mange måder med at leve op til ydeevnen af deres oprindelige udgivelser til old-gen konsollerne.
I en rapport fra hjemmesiden afsløres det, at en sammenligning af de nye og de gamle versioner af spillet har bragt nogle skuffende resultater, i forhold til hvad man skulle forvente.
Ifølge rapporten har det første spil den samme draw-distance som den oprindelige udgivelse, og det kører også med 30 fps. Desværre falder frameraten til tider til 20 fps, og der opstår screen-tearing når der er store eksplosioner på skærmen. Det er ikke verdens undergang, men det er lidt undervældende, hvis man tænker på hvor mange flere kræfter, der ligger i den nye konsol-hardware. I det mindste er spillet lidt skarpere rent visuelt, takket være den nye opløsning på 1080p.
Det står tilsyneladende værre til med Prototype 2-remasteren, hvor der rapporteres hakkende cut-scenes og en forstyrrende mængde screen-tearing, og til tider kører Xbox One-versionen med en lavere framerate, end den man fandt på Xbox 360 og PS3.
Rapporten konkluderer til sidst, at man får en mere stabil spiloplevelse ved at spille spillet på PS3 end på Xbox One. Av for den.
Det vides i skrivende stund ikke om PS4-versionerne af de nye remasters vil være ramt af de samme problemer, men det vil tiden vise, når de udkommer d. 22 juli.
Hvis du alligevel gerne vil spille Radicals open-world serie igen, og ønsker du ikke at investere i begge spil på en gang, vil det være muligt at købe spillene seperat til august.
Hvad siger I? Er det i orden at en remaster kører dårligere end det oprindelige spil til fordel for en højere opløsning?