previews
Hitman 3

Vi spiller Hitman 3 en sidste gang inden anmeldelsen

Agent 47 vender tilbage i World of Assassination-trilogiens afsluttende kapitel.

Det er ret vildt at tænke på, at vi har været så heldige at modtage hele tre Hitman-spil i løbet af de sidste fem års tid. Fra da World of Assassination-trilogien blev sparket i gang tilbage i marts 2016 og helt frem til den spændende konklusion, som lander om et par uger - det har været nogle storslåede år for Agent 47. Ikke bare har tempoet været højt, det har kvaliteten også været, og ikke bare har de snart udgivet de tre spil, masser af ekstra indhold er nu at finde i både det første og andet kapitel, der gør dem særligt spændende at spille. Her inden trilogien afsluttes for alvor, har vi haft muligheden for at dykke ned i spillet lidt tidligt, og se hvordan denne afslutning tager sig ud. Igen er det let at slå fast, at spillet har fanget os, præcis ligesom forgængerne gjorde.

Hitman 3 følger direkte op på begivenhederne fra Hitman 2, og hvis du endnu ikke er blevet helt opdateret om de brede træk i den overhængende narrative streng, jamen, så kommer dette afsnit til at være lidt tungt på spoilers - beklager. Ulig i tidligere spil, hvor Agent 47 er en... ja, en lejemorder der slår dem ihjel han få besked på, så vender han sig i Hitman 3 imod ICA-organisationen som han tidligere har arbejdet for. Nu er 47 en mand på en mission, og som du sikkert forventer, så har han alle hans unikke evner med sig ind i kampens hede.

Hitman 3
Hitman 3Hitman 3

Jeg har spillet en del timers Hitman 3, og baseret på det jeg har spillet, så kan jeg let sige at Hitman 3 tager den ikoniske gameplay-mæssige struktur fra de sidste par år, finpudser den yderligere og præsenterer os for den mest stilistiske og mekaniske tilfredsstillende oplevelse til dato. Først og fremmest kan spillet være meget direkte, hvis du som spiller ønsker at gå direkte efter dit mål. Du kan vade lige op til dit mål, og eliminere dem med det samme, men der er rig mulighed for at være kreativ og observere dine omgivelser for at blive præsenteret med et utal af muligheder. Det er præcis her, at Hitman 3 udvider den kendte formular, da jeg oftest fandt mig selv helt fortabt i alternative narrative strenge, mærkelige rum eller hemmeligheder gemt rundt omkring. Hver eneste lokation er så tætpakket med stemmer, historier og muligheder, at det næsten er for overvældende.

Men nu hvor vi ikke har alt tid i verden til at gå i detaljer med samtlige scenarier, så fik jeg muligheden for, i forbindelse med dette preview, at gå i dybden med to lokationer. Den ene er den gyldne, funklende skyskraber, der bryder skydækket over Dubai, og som er spillets første mission. Den anden er en klassisk Whodunit, ala Miss Marble eller sågar Knives Out, på et gods i Dartmoor, England. Begge var helt og aldeles forskellige i både deres opsætning, mekaniske struktur og tempo, og de tillader begge helt forskellige stilarter. Det er IO Interactives mest alsidige oplevelse til dato.

Hitman 3
Hitman 3Hitman 3

Jeg vil dog afholde mig fra at fortælle mere om de enkelte måls identitet, da vi kommer lidt for dybt ind i spoiler-territorie, men lad os bare sige, at jeg tilgik missionen i Dartmoor på langt mere raffineret vis, end jeg gjorde i Dubai, hovedsageligt fordi jeg synes, det var en del lettere at snige mig rundt på den engelske hede blandt antikke vægge og et utal af kosteskabe, end i skyskaberen kliniske gange.

Det allerbedste ved Hitman 3 er, at det ikke bare giver dig alle de nødvendige evner og muligheder for at være kreativ fra start af med sine dybe sandkasser fyldt til renden med indhold, men det direkte opfordrer dig til at tænke udenfor de vante rammer. Dette sker blandt andet via den tilbagevendende checkliste, som giver dig en række unikke småmissioner at udføre. Dette kombineres med leveling-systemet, der giver dig muligheder for at kunne smugle bestemte stykker grej med dig ind i de diverse baner. Der er derfor stor genspilningsværdi her, ligesom i de forrige spil. Jo jo, det er sjovt at spille banerne for første gang, men det er næsten endnu sjovere at vende tilbage senere for at finde ud af, hvordan du kan gøre det bedre.

Det forbedres kun at et helt nyt stykke grej som Agent 47 har med sig rundt, et stykke grej der lader ham dokumentere og undersøge hans omgivelser på en helt nye måde. Og hvad er det? Ja, det er et kamera. Det lyder ikke så fancy, men som mekanik åbner op for en masse nye muligheder.

Hitman 3
Hitman 3Hitman 3

Når nu spillet ser så godt ud, som det gør (dog vil jeg lige pointere, at jeg har spillet på en kraftfuld PC), og at den solide gameplay-formular fra de resterende to titler i serien vender tilbage i forbedret form, så er det altså svært ikke at være virkelig spændt på ,hvordan den samlede pakke tager sig ud her i slutningen af måneden. Det bedste er næsten at Hitman 3 er et komplet spil ved selve lanceringen, så vi behøver ikke at vente på, at nye episoder ankommer lidt efter lidt, ligesom med det originale Hitman fra 2016. Desuden kan du overføre dine save-filer fra Hitman eller Hitman 2 og implementere samtlige baner fra de to spil ind i den opdaterede grafikmotor. Dermed har du et utal af baner, der alle bare venter på dig.

Det kan være at, du er den utålmodige spiller, men selv der ville vi kraftigt anbefale dig at give World of Assassination-trilogien et skud, for Hitman 3 lader til at være netop det punktum, det afsluttende kapitel, som den trilogi har ventet på. Det her er virkelig en række sublime spil, og snart kan du spille dem med flottere grafik og flere værktøjer end nogensinde før.

9
Hitman 3Score

Hitman 3