Dansk
Gamereactor
previews
The Legend of Zelda: Skyward Sword

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Hvis du er vokset op med Link og de mange Zelda-eventyr og kun har kærlighed til overs for Nintendos evigt heroiske helt, er det svært at komme uden om at Zelda-spillerne efterhånden fortjener, at nogen rusker godt og grundigt i serien, og på den måde gør en smule ved den velkendte spilopbygning.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Den japanske gigant har flittigt opdateret Zelda-eventyrernes udseende, og ligeledes hver gang fundet en ny vinkel at dreje spillene omkring, men opbygningen har hele tiden været: udforsk hule, bank stor fjende, modtag og gør brug af ny dingenot og start så hele processen forfra.

Ingen er tilsyneladende mere trætte af denne fortærskede opbygning end Nintendo selv, og derfor var det en af de første ting, der blev ytret omkring Skyward Sword, at dette ville være et af de elementer, der for alvor blev rettet i den nye version af serien. Kampe med enorme bosser vil derfor kunne ske med sekunders varsel, ligesom rekvireringen af et nyt værktøj ikke nødvendigvis vil være den sikre løsning til den efterfølgende halve times spil.

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Den hjælpende fe er denne gang skiftet ud med sværdet hele eventyret drejer sig om, og lad os derfor blot håbe på, at et talende sværd er knapt så påtrængende som en talende fe. Spillets producer Eiji Aounuma, har også allerede afsløret at Skyward Sword er det sværd, der på et senere tidspunkt bliver til seriens legendariske Master Sword, samt fortalt hvordan sværdet her vil tage form som den kvindelige skikkelse, der kunne ses på en tidlig plakat for spillet.

Dette er en annonce:

Den utvivlsomt største nyhed i Skyward Sword, er dog den direkte kontrol man bliver givet over brugen af sværdet. Ved brug af Wii Motion Plus bliver man denne gang givet komplet kontrol over hvordan man svinger sværdet, og dermed hvordan man begår sig i spillets mange kampe. Dette skulle betyde langt mere intense kampe end tidligere, og der er da også allerede blevet vist hvordan enkelte fjender parerer hele slagkombinationer, og i stedet kræver gennemarbejdede strategier.

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Den præcise kontrol gælder også for brugen af både slangebøsse og flitsbue, hvor det at ramme plet pludseligt afgøres udelukkende af dine egne evner. Som tidligere vil der dog også være mulighed for at låse sig fast på en fjende, og lade alle angreb fokusere på denne, men mulighederne for selv at klare hele håndarbejdet, skulle være markant større og sjovere i denne omgang.

The Legend of Zelda: Skyward Sword
Dette er en annonce:

Udseendet er angiveligt noget af det, som Nintendo har brugt længst tid på at præcisere, og faktisk har Shigeru Miyamoto udtalt at spillet allerede ville have været færdig, hvis man blot havde brugt udseendet fra Twillight Princess. I stedet satses der på en mere levende, farverig og komplet verden, med så knapt så mange åbne og tomme områder. Stilen minder om en god blanding af den levende tegnefilm fra The Wind Waker, samt den mere dystre, kolde og voksne stil fra Twilight Princess.

Selv om Nintendo officielt fremviste The Legends of Zelda: Skyward Sword på E3-messen, er det endnu svært at sige, hvor tæt spillet kommer til at ligge på sit enorme potentiale. Zelda-serien har hidtil holdt en skræmmende høj kvalitet (på nær lige CD-i spillene, men dem lader vi som om ikke eksisterer) og alligevel virker seriens nyeste kapitel til at kunne blive et af de bedste, ved at ruske en smule op i den velkendte formular.

The Legend of Zelda: Skyward SwordThe Legend of Zelda: Skyward SwordThe Legend of Zelda: Skyward SwordThe Legend of Zelda: Skyward Sword

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold