Dansk
Gamereactor
previews
Marvel's Avengers

Vi har prøvet Marvel's Avengers på Gamescom

Marvel's Avengers kunne nydes af deltagerne ved årets Gamescom, og vi har nu masser af indtryk at dele med jer.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
HQ

I år var de fleste af os vidne til kulminationen på en cinematisk rejse bestående af over 22 film. Ja, Marvel lukkede og slukkede for den ikoniske Infinity-sag via Avengers: Endgame, en rejse der begyndte tilbage i 2008 med den første Iron Man, og dermed blev et skelsættende kapitel i filmhistorien lukket, og vi kigger nu imod fremtiden for at se hvad Marvel har i støbeskeen til os nu. Du undrer dig måske umiddelbart, trods det samme kildemateriale, hvad denne introduktion om Marvel-filmuniverset har med Crystal Dynamics' Marvel's Avengers at gøre. Lad os forklare nærmere.

Til trods for at udvikleren adskillige gange har slået fast, at dette store spil vil repræsenterer en "helt anden fortolkning" af Earth's Mightiest Heroes, så havde vi en lidt anden oplevelse med spillet, da vi for nylig spillede igennem en demonstration under Gamescom. Det skal dog ikke umiddelbart forstås som en kritik, da det er let basere en spilfortolkning på de succesfulde film må siges at være relativt god forretningssans til en hvis grad.

Marvel's Avengers
Dette er en annonce:

Præcis som vi så under Square Enix' E3-pressekonference starter Marvel's Avengers under det Avengers-centrerede "A-Day", en fejring der i spillets verden foregår i San Fransisico. Et overraskende og hårdtslående terroristangreb på Golden Gate Bridge sender byen ud i kaos, som tvinger vores Avengers til at samles og stopper skurkene fra at ødelægge dagen. Denne mission er spillets indledning, en prolog der samtidig skal lære dig mekanikkerne og strukturerne, og det var denne mission vi spillede i 30 minutter. Som du måske allerede har set, så er der her tale om hæsblæsende action. Den første karakter vi prøvede var Thor, og her var det første vi kom til at tænke på 2018's God of War, for lad os bare sige at selve styringen af den nordiske gud føles meget lig Kratos i hans seneste eventyr. Hurtige angreb indledes med firkant (vi spillede på PS4), og trekantknapper indleder langsommere men mere kraftfulde angreb. Disse kan naturligvis kombineres i sekvenser. Via R1 og L1 kan Thor udføre særlige angreb, som er særligt bundet til ham. Han kan også kaste med sin hammer med R2, og kalde den tilbage med det samme, præcis som i God of War. På trods af de åbenlyse ligheder var Thor ganske underholdende at styre.

Og nu hvor vi snakker om gameplay - Crystal Dynamics fortalte os adskillige gange hvordan hver eneste karakter føles unik at spille, men baseret på den tid vi havde med spillet, så føltes det ikke som helt præcis beskrivelse. Om hvorvidt vi styrede Black Widow, Captain America eller selv den storslåede Hulk, så var den basale styring næsten den samme, som da vi spillede som Thor. Ja, Iron Man kan flyve og affyre kraftfulde lasere, Black Widow er mere smidig og hurtig, og bruger sine klassiske greb og Captain America kan kaste med sit skjold. Der er nok variation til at skabe en unik distancering af heltene, men det er forkert at foreslå at disse styringsmodeller ikke er baseret på noget der ligner samme layout. Dog er underholdningsværdien enorm, det må man give dem, og den eneste reelle skuffelse var den boss-kamp der fungerede som afslutning på vores tid med spillet. I har allerede set den, men denne var nærmest mindre sjov at spille end at se på, da den var lidt for fastlagt. Thor forbliver den sjoveste karakter at spille tæt efterfulgt af Captain America.

Marvel's Avengers

Heldigvis så var det hele også ret overdådigt fra et visuelt standpunkt. Der er lang tid til spillet udkommer, men allerede nu var partikeleffekter på eksplosionerne ganske smukke, og det samme kan siges om tordenskraldene fra Mjölnir, samt Caps tyngdekraftsafvigende skjold. Vi havde det som om at vi kontrollerede de MCU-karakterer vi har lært at kende igennem... ja, MCU. Det kan godt nok være at det ikke umiddelbart er det som Square Enix og Crystal Dynamics er gået efter, men det er nu alligevel den fineste kompliment man kan give et Avengers-spil. Dog skal det siges, at karaktermodellerne til tider kan se lidt mærkelige ud. De er fanget lidt imellem Marvels filmudgaver og noget mere tegneserieinspireret. Tony Stark ligner lidt Robert Downey Jr. uden at være ham, og det samme kan siges om Chris Hemsworth og Thor.

Dette er en annonce:

Udover selv at have hænderne fastklemt om controlleren gav Crystal Dynamics os også en detaljeret gennemgang af spillets multiplayer-komponent. Marvel's Avengers opdeles i to distinkte halvdele: Singleplayer-kampagnen og en multiplayer-udgave ved navn Warzones. Hvoraf hovedhistorien er lavet til dig der spiller alene, og ikke tillader kooperativt spil, så er Warzones det der vil fastholde interessen på den lange bane. Disse er designet som åbne baner, hvor du som dine yndlings Marvel-karakterer kan udforske forskellige steder rundt omkring på planeten. Spillere vil tage ud på missioner og stige i niveau med deres yndlingshelte, og derigennem låses der op for nye evner, tilpasninger og kostumer. Der er desuden et kæmpe Skill Tree at udfylde. Disse afgør hvilken slags strategi og rolle din karakter bør bruge, så disse Warzones kan til tider føles som en Dungeon i World of Warcraft, hvor Thor er Tank, en anden er Healer og hvor der er flere DPS-klasser. Fjenderne dropper sågar grej hvoraf lilla er den bedste variant.

Marvel's Avengers

Præsentationen af Warzones pustede faktisk nyt liv ind i vores forståelse af Marvel's Avengers. Den klare opdeling imellem de to halvdele vil måske tænde nogen af, men det fremstod nærmest forfriskende at spilleren selv kan afgøre hvilken slags oplevelse man vil have på ethvert givent tidspunkt. Desuden - til trods for nogle små betænkligheder ved design og variationen heltene imellem, så var Marvel's Avengers virkelig sjovt at spille, og det er måske noget som ikke helt kan ses tydeligt nok i den seneste gameplay-gennemgang.

Vi må vente at se til maj om de formår at fastholde tempoet hele vejen igennem. Vi er forhåbningsfulde.

HQ

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold