Dansk
Gamereactor
previews
Oninaki

Oninaki - Demo indtryk

Vi fik vores hænder i det nye eventyr fra Tokyo RPG Factory før de slap demoen.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
HQ

Da vi vandrede ind på Square Enixs London kontor, lagde vi med det samme mærke til en kæmpestor Chocobo. Der stod hun med sin baby, og ud fra denne milepæl, vidste vi, at vi var kommet til det rette sted. Kort efter blev vi vist ind i et lokale, hvor vi blev vist det nye spil fra Tokyo RPG Factory, Oninaki.

Mange RPG fans venter på Final Fantasy VII: Remake, der lander til næste år, men med spillet vi så, er der måske en titel, der kan hjælpe med at forsøde ventetiden. Oninaki ser nemlig ud til at blive en dyb og følelsesladet RPG - på et tidspunkt under demoen sad vi næsten med tårer i øjnene.

Vi vil ikke spoile noget af historien for dig, men det er sikkert og vist, at det er en historie, der vil hive lidt i tårekanalerne. Når du læser dette vil demoen, som vi har spillet være tilgængelig på PS Store. Så mens du venter på, at demoen downloader, kan du læse vores indtryk her.

Dette er en annonce:

Demoen kommer i to dele: en battle mode og historien. Vi anbefaler, at du prøver begge dele for at få en ide om, hvad spillet har at byde på, inden det lander på hylderne d. 22. august.

Protagonisten i spillet er en bitter mand kaldet Kagachi, en "watcher". Watchere kan interagerer med dødes sjæle, der er blevet fanget; folk der ikke har formået overgangen og derfor ikke er blevet reinkarneret. Igen vil vi ikke voves os ud på spoiler-territorie, men med ord som død, sjæl og reinkarnation, er det tydeligt, at det er en af de dybere historier, du kan dykke ned i her.

OninakiOninaki

Watchere har evnen til at gå fra den levende verden over til "world beyond", hvor alt er lidt mere farligt. Der er monstre i begge dimensioner, men i "the beyond" er hvert slag du modtager et critical hit. Der er forskellige stier i de to dimensioner, så det er vigtigt, at du bliver ved med at skifte imellem dem. Det skiftes føltes godt, og gav spillet nogle sjove skift.

Dette er en annonce:

Hvis du lige har spillet igennem historie-demoen, så vil du måske synes, at kampsystemet er noget begrænset, men heldigvis kan du spille battle moden, der giver dig en mere fuldendt oplevelse af kampsystemet. Kagachi har kun et angreb, men han er omgivet af fire "daemons", som hver har deres egne række angreb. De kan stige i levels, og deres historie kan låses op undervejs i spillet.

I historie delen var der kun to af disse daemons tilgængelige, og de havde kun et par evner. Det var ikke før vi hoppede ind i battlemode, at vi så, hvad de virkelig er i stand til. Vi kan kalde på hjælp fra fire forskellige opgraderede daemins, og som vi skiftede rundt mellem de forskellige daemons og deres angreb, blev vores frygt for et kedeligt kampsystem gjort til skamme. Kort sagt ser det ud til, at der er et tilfredsstillende kampsystem, der kommer til at glide godt sammen med historien.

OninakiOninakiOninaki
Oninaki

Dette følelsesladede rollespil har potentialet til at levere en dyb og bevægende historie, og baseret på, hvad vi har set indtil videre, så ser det ud til at være sjovt samtidig. Vi lagde desuden mærke til spillets smukke grafik og musik. Oninaki sidder nemlig på en smuk anime-stil med flotte teksturer og farver.

Det er i klassisk top-down perspektiv. Som du løber mod byer og snakker med folk eller hakker dig igennem monstre, vil du bemærke en rig og stiliseret verden. Musikken lægger sig perfekt ovenpå og er både atmosfærisk og melankolsk.

Det fulde spil vil have både story og battle mode, og vi glæder os helt vildt til at spille mere.
Oninaki kommer til PC, PS4, og Switch d. 22. august, og ud fra demoen, vil vi mene, at det er en titel man bør holde godt øje med.

HQ

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold