Dansk
Gamereactor
previews
Mini Ninjas

Mini Ninjas

Det kan diskuteres hvorvidt det var fortjent at IO Interactives sidste storsatsning, Kane and Lynch blev katalysator for en masse mudderkastning, og fyringen af en amerikansk, velkendt spilskribent.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Det er dog svært ikke at se Mini Ninjas som et resultatet af al denne trummerum, og den danske udvikler har aldrig nogensinde været længere væk fra koldblodige mordere end de er med deres seneste udspil.

Med græsstrå der rager ham op over hovedet, møder vi Hiro der er en knapt færdiguddannet Ninja, men knivslarpe reflekser, katana-sværd, kastestjerner og ninja-dragt. Vi får dog ikke lov til at beundre ham længe, da indbildsk onde samuraier er godt i gang med at sætte ild til den landsby vi befinder os i.

Det hele fungerer naturligvis som en træningsmission, men der er ikke meget at træne. Kontrolleren er nemlig såre simpel, og at blokere, slå, bruge specialtricks samt at kaste med kastestjerner, kræver ikke meget mere end et knaptryk. Sjovest at bruge er dog den yderst mystiske ninja-magi, der i første omgang lader Hiro forvandle sig til et af de mange dyr der befærder spilverdenen. Holdes en af skulderknapperne nede, går verdenen derfor i en slags slowmotion, mens Hiro med armene i vejret, lister sig ind på det nærmest dyr, og i en røgsky forvandler sig til det.

Hiro er dog ikke alene, og på et splitsekund kan man i stedet tage kontrollen over Futo eller Suzume. Futo er en omvandrende mastodont, der er klodset nok til at kunne snuble over sine egne ben, men med sin hammer kan forvandle både fjender og omverden til støv. Suzume er Futus direkte modsætning og er lille, hurtig og kan med sin fløjte paralysere enhver fjende. Skiftet mellem de tre figurer aktiveres med et enkelt klik på højre analogstick, og forvandlingen sker på et splitsekund så du altid har alle figurerne og deres evner til rådighed.

Dette er en annonce:

Har man lyst til at gå på opdagelse vil man falde over adskillige forskellige blomster, som alle kan bruges til at kreere forskellige miksturer. Blandingsplanerne skal dog først købes, men herefter står det spilleren frit for at sammenryste blandinger der kan restituere liv, give ekstra styrke eller usårlighed i et par sekunder af gangen.

Hvis det hele lyder en smule genkendeligt, er det nok fordi Mini Ninjas allerede i denne prøvesmag, virker som noget man har spillet ufattelig mange gange før. Tilbage i 2003 var engelske Argonaut Studios på banen med deres i-Ninja, og viste man ikke bedre skulle man tro at dette havde været IO Interactives største inspirationskilde. Den danske udvikler har ganske vist forsøgt at fylde det hele med masser af personlighed, men det er endnu ikke lykkes at få implementeret humoren og hyggen fra reklamevideoerne, ind i selve spillet.

Bedre bliver det ikke af at grafikken virker decideret tynd, og kun overbeviser med solide designs af både hovedpersonerne og fjenderne. Det kan godt være at fotorealistiske lokaliteter ikke gør sig til et spil der ønsker at foregå i en tegnefilmsverden, men det er ingen undskyldning for at spare så meget på effekterne og ideerne.

Vi afskriver hverken IO Interactive eller Mini Ninjas efter denne prøvesmag, for med Freedom Figthers beviste udvikleren tidligere at de sagtens kan skrue noget godt sammen af næsten ingenting. Vi håber dog på at se lidt flere ideer, en smule mere dybde og lidt mere charme i det færdige spil.

Dette er en annonce:
Mini NinjasMini NinjasMini NinjasMini Ninjas
Mini NinjasMini NinjasMini NinjasMini Ninjas

Relaterede tekster

2
Mini NinjasScore

Mini Ninjas

ANMELDELSE. Skrevet af Magnus Tellefsen

Redaktionens egen mini-ninja har anmeldt danske IO Interactives nye action-eventyr Mini Ninjas. Anmeldelsen finder du lige her.

Mini Ninjas

Mini Ninjas

PREVIEW. Skrevet af Thomas Blichfeldt

Blichfeldt er sunket ned i knæhøjde, og har observeret mens de danske mini-ninjaer har gjort sit for at demonstrere deres nyeste eventyr. Er han overbevist? Læs det hele lige her...



Indlæser mere indhold