LIVE
HQ
logo hd live | Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Dansk
      Gamereactor
      previews
      Dying Light 2 Stay Human

      Vi prøvede Dying Light 2 ved E3

      Du bestemmer hvordan verden udvikler sig i Techlands zombie-fortsættelse.

      Abonner på vores nyhedsbrev her!

      * Påkrævet felt
      HQ

      En fortsættelse handler om forbedringer. Man kan både forbedre det, der allerede virkede, men i højere grad gælder det om at fikse det, der ikke fungerede i det oprindelige spil. Historien var ikke den stærkeste side af Dying Light, og det er noget Techland tidligt besluttede sig for at ændre med fortsættelsen, hvilket betyder, at spilleren både får valg, og historien bliver mere engagerende.

      Dying Light 2 finder sted 15 år efter hændelserne i det første spil, og byen er denne gang fire gange større end den forrige. Dette er dog ikke noget udviklerne praler med. Størrelsen er ikke lige så vigtig for dem, som selve den effekt spilleren kan have på byen. Dette handler ikke om at vise hvor stort arealet er, men om at vise hvor meget arealet ændrer sig alt efter hvad du vælger at gøre.

      Dying Light 2 Stay Human
      Dying Light 2 Stay HumanDying Light 2 Stay HumanDying Light 2 Stay Human
      Dette er en annonce:

      Som du sikker kan forestille dig, så går det ikke godt for verdenen. Vand er blevet en dyrebar ressource, hvilket også giver plads til en masse missioner, hvilket da også var vores mål i demoen vi prøvede til E3. Nogle fjender fra den uopfindsomt opkaldte faktion, Peacekeeper, sidder på en masse vand, da de har belejret et vandtårn. Nu står du med et valg. Hvis du bliver venner med denne faktion, kan du gratis tage til dig af deres vand, men hvis du slår dig sammen med modstanderne, kan du få en løbende indkomst fra deres handel. Mens dit valg i denne omgang har en effekt der primært kan mærkes på vandtårnet missionen omhandler, kan effekterne også mærkes i byen selv. Det er vigtigt for Techland, at spilleren altid er klar over konsekvenserne af sine valg, så man tager en informeret beslutning fremfor at man tager et valg og håber på det bedste.

      Fra hvad vi har set, så former dine valg ikke kun verdenen, men også måden du bevæger dig i den. Slår man sig sammen med Peacekeepers vil det resultere i flere ziplines og elevatorer rundt omkring i byen for eksempel. Et fællesskab med Hoodlums vil få det sorte marked til at trives yderligere, hvilket giver plads til de mere... eksperimenterende våben. Peacekeepers vil forsøge at holde freden i byen, men den kommer på bekostning af hårde straffe til dem der går rundt med ulovlige våben.

      Dying Light 2 Stay Human

      Techland har også lagt fornyet fokus på dialogen, hvor flere af folkene bag The Witcher 3: Wild Hunt nu er del af deres studie. Men det måske mest bemærkelsesværdige, er at de får vejledning af Chris Avellone (Fallout, Planetscape Torment), der er mester til at skabe historier, der kan skyde i forskellige retninger, alt efter spillerens valg.

      Dette er en annonce:

      Dette betyder også ændringer til spillers co-op. Hvis du deltager i din vens spil, så er din ven host, og tager derfor beslutningerne. Som hjælper er man med på turen, men har ikke indflydelse på hvilken faktion man vælger at slå sig sammen med eller andre beslutninger i spillet. Dette kan lyde som et skuffende valg, men på den modsatte side, så tillader det dig også at se forskellige historier, hvis du deltager i forskellige spil - uden at det har en effekt på dit spil.

      Det er dog også værd at huske på styrkerne ved det første spil. For dem var der mange af, men især dens første-persons parkour var flydende og tilfredsstillende. Det er dog ikke et sted, som Techland har valgt at kalde "godt nok" og har i stedet sat sig for at forbedre også det aspekt. Du er nu i stand til at lave dobbelt så mange bevægelser end i forgængeren, men det måske mest bemærkelsesværdige, er tilføjelsen af parkour gåder. Gåder der vil få dig til at stoppe op, og tænke over hvordan du kan komme op på et bestemt tag. Det er valgfrie gåder, men for os der ønsker at finde alle spillets hemmeligheder, er de en velkommen tilføjelse.

      Dying Light 2 Stay Human

      Et område, der ikke blev vist frem til dette års E3, som Techland føler ikke helt levede op til potentialet i forgængeren, var gameplayet om natten. Efter præsentationen, hintede udvikleren til, at dette nok bliver fokusset næste gang spillet bliver vist frem. Måske til Gamescom hvis vi er heldige, og åbenbart er der lavet mange ændringer. Det var ellers et af højdepunkterne ved det første spil - nattens mørke bragte monstre frem, der fik os til at gemme os på værelset. Men vi glæder os til at se, hvad der har arbejdet på, for hvis de først føler, de har ramt nattens potentiale i Dying Light 2, så må der ske dystre ting.

      I denne demo stod solen højt på himlen, og her er zombierne ikke så stor en udfordring. Vi sneg os forbi nogle der stod stille i en bygning - hvilket fik os til at holde vejret - men derudover var mennesker vores primære fjende. Nogle af dem har nogle ret avancerede bevægelser og brutale slag (hvis de formår at fange dig), men det ender dog ikke så brutalt som The Last of Us: Part II.

      Dying Light 2 er en ambitiøs fortsættelse. En forsættelse som Techland har taget deres tid med, og som forbedrer både hvad der virkede og hvad der ikke virkede ved det første spil. Baseret på hvad vi har set og spillet, så kunne det sagtens bliver et af de bedste åbne verdener-spil næste år. Især når det er så sjovt at løbe rundt i den.

      HQ

      Relaterede tekster

      Dying Light 2 Stay HumanScore

      Dying Light 2 Stay Human

      ANMELDELSE. Skrevet af Magnus Groth-Andersen

      Lidt ligesom zombies går mange tidligere gameplay-elementer igen, men det gør ikke det store, for Techland har leveret deres hidtil bedste spil.



      Indlæser mere indhold