Dansk
Gamereactor
previews
Lego Marvel Super Heroes 2

Vi har prøvet Lego Marvel Super Heroes 2

Det var bare et spørgsmål om tid...

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Ventetiden på den historie og de mekaniske aspekter der blev grundlagt med Lego Marvel Super Heroes var været ganske lang, men nu er fortsættelsen endelig derude i horisonten, og denne gang er det selve tiden der er det centrale tema.

Ligesom de gjorde med Lego Dimensions (og endnu mere med The Lego Batman Movie Story Pack til samme spil) ønsker udvikleren TT Games at blande tingene sammen, ryste posen, ved at sammenblande forskellige verdener og tidsaldre. Hvorimod Dimensions giver udvikleren ret til at sammenbinde forskellige separate universer sammen, benytter Lego Marvel Super Heroes 2 kronologi i stedet, og heltene kommer derfor til at rejse frem og tilbage i tiden, og sågar møde andre versioner af dem selv.

Hvad det i virkeligheden betyder er, at mange, mange karakterer vil blive låst op i løbet af spillet. Denne indsamling af digitale karakterer har altid været kernen af oplevelsen for fans, dem der godt kan lide at få det meste ud af hvert Lego-spil når de ankommer. Lego Marvel Super Heroes 2 vil indeholde et "gigantisk" udvalg af karakterer at finde og samle, for dem der har nysgerrigheden til at gå på opdagelse.

Lego Marvel Super Heroes 2
Dette er en annonce:

Historien er i sig selv fyldt til renden med diverse Marvel-helte, inklusiv Guardians of the Galaxy i denne omgang efter en meget kort tilstedeværelse i det første spil, samt en række meget genkendelige ansigter. Denne bande af ikoniske helte skal gøre deres ypperligste for at reparere det som den onde skurk, Kang the Conquerer, har ødelagt. Han har nemlig rodet ved selve konceptet om tid. Historien lyder allerede tosset, men det er ment på den bedst tænkelige måde, og via en snak med TT Games' Arthur Parsons ved begivenheden i London, lyder det netop som om at historien kommer til eksistere som naturlig forlængelse af det fans i forvejen elsker ved Marvel.

Fokusset på tid baner også vejen for nye gameplay-mekanikker, og sågar også mærkværdige paradoksale begivenheder. I forhold til mekanikkerne kan du benytte portaler til at tilgå forskellige æraer, dog på ganske overfladisk vis. Du kan genspille diverse begivenheder, og benytte dette element til at løse puslespil. Dog er det endnu en dimension der kræver at spilleren tænker udenfor boksen, og disse er altid kærkomne tilføjelser. Tiden er også det der forbinder den åbne verden med historier fra et hav af forskellige Marvel-universer. I løbet af demonstrationen var der endda vikinger og cowboys der spænede rundt, mærkeligt nok.

Efter vi selv fik fingrene i spillet talte vi mere med spillets instruktør, Arthur Parsons, og her spurgte vi hvordan TT Games mener at de kan holde fast i de yngste spillere med sådan en tidsbøjende historie, og vi fik at vide at spillet konstant vil opdatere en om de store begivenheder, for at sikre at alle er med. Der er åbenbart lidt af en "curve ball" henimod slutningen, så det er med at spidse ører. Kangs forskellige numre gør at man skal hoppe rundt i tid og rum, og selvom dette kunne være forvirrende, så er belønningen større end risikoen.

"Planen var at bruge Kang fordi det åbner op for adgang til samtlige Marvel-virkeligheder" sagde Parsons. Tidsmekanikken betyder at spillere har "adgang til det hele". Du kan rejse til det vilde vesten, du kan tage til det middelalderlige England, du kan besøge 2099, du kan tage alle de steder hen du ønsker, selv Planet Hulk. Og dette faciliterer bare en del mere sjov.

Dette er en annonce:

Ligesom tid så er underholdning selvfølgelig en relativ størrelse. Nydelsen af Lego-spillene har altid krævet at man godt kan lide simple platform-spil, såvel som let fordøjelige puslespil der nogen gange bliver udsat for lidt obskur logik. På denne måde lader det til at Lego Marvel Super Heroes 2 for alvor har i sinde at fortsætte seriens tradition på godt og ondt, med generelt tilgængelige puslespil sammen med lignende udfordringer der kræver at du tænker ud af boksen. Karakterer har hver især evner der trækker på deres unikke kræfter, og ofte skal du eksperimentere med flere helte før du finder den rigtige vej frem.

Som sædvanlig er det ikke altid helt tydeligt hvad du egentlig skal gøre, og i løbet af vores tid med spillet oplevede vi et scenarie, en boss-kamp, der var svær at navigere på grund af alt det der foregik på skærmen. Andetsteds brugte vi lang tid på at vandre hvileløst rundt i The Milano (Star Lords rumskib), og ledte efter en måde at bringe historien videre på. Vi skulle vælge en anden karakter for at trække i et særligt håndtag, og dette gemte sig så godt i periferien at vi brugte alt for lang tid på bare at lede. Dette var mere frustrerende end inspirerende puslespilsdesign. Vi brokker os dog ikke alt for højt, fordi disse til tider obskure udfordringer er en integreret del af Lego-formlen, og for det meste kan du stryge henover disse udfordringer uden alt for mange problemer.

Lego Marvel Super Heroes 2

Vi brokker dog heller ikke alt for meget, fordi Lego Marvel Super Heroes 2 netop ligner endnu et charmerede kapitel i en serie der har været ret så konsekvent igennem årenes løb. TT har altid formået at levere gode spil, og nogle gange to på et år, og kvaliteten er altid høj, som er ganske imponerende hvis man tænker lidt over det. Beslutningen om at springe de gamle konsoller over og fokusere på PC, PS4, Xbox One og Nintendo Switch burde sikre at den visuelle pomp og pragt er højere end nogensinde før.

Det originale Lego Marvel Super Heroes var en fanfavorit, og det skiller sig ud som værende et af de mest populære Lego-spil. Avengers-spillet der fulgte efter formåede ikke at levere samme kvalitet, og TT håber i stedet at denne direkte efterfølger kan tilfredsstille de mange fans. Alt tyder på, at dette vil lykkedes.

HQ

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold