Dansk
Gamereactor
previews
FIFA 17

FIFA 17

EA's kendte fodboldprojekt byder Battlefield-teknologi og BioWare-inspireret RPG velkommen for at øge deres afstand til PES 2017. Her beskriver vi vores første møde med FIFA 17.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
HQ

Denne sæson tager FIFA det, man måske kan betegne som lidt af et kvantespring... til siden. Til vores store overraskelse har man taget de allerfineste dele, man kunne finde i den meget omtalte Ignite Engine, og taget hoppet med begge ben ind i den nyeste Frostbite-motor - teknologien som man finder under kølerhjelmen af ​​Battlefield, Need for Speed ​​og Star Wars Battlefront.

Den nye, smukke visuelle stil og AI teknologien var dog ikke den eneste overraskelse, der ventede os. FIFA 17 indeholder også en usædvanligt alvorlig RPG-del, der hedder The Journey, hvor man følger den unge, håbefulde Alex Hunters op- og nedture. Denne del indeholder samtaler og hele molevitten. Hvorfor? Jamen, hvorfor ikke.

Den nyligt forfremmede FIFA producent, Aaron McHardy, siger, at han "aldrig har været mere spændt" på at dele, hvad hans hold har arbejdet på i et godt stykke tid nu. Ja, de planer, der for nyligt blev delt med pressen i London, har været undervejs hos EA Canada i de seneste to år. McHardy siger, at alt ikke er tabt for Ignite Engine, men deres ønske om ​​mere autenticitet ledte holdet videre til Frostbite, der gør dem i stand til at levere mere virkelighedstro action samt at skabe nyt indhold meget hurtigere. Det betyder, at vi nu kan kigge ind bag kulisserne på fodboldstadioner verden over, besøge spillernes omklædningsrum, og endda tage et kig ind i nogle holds fly.

Dette er en annonce:

Den tagline, som du kommer til at se overalt for FIFA 17, er: "Football has Changed". Hvilket fra EAs perspektiv henviser til holdets ønske om ikke at stå stille; om ikke at hvile på laurbærrene. Man tager dette skridt fremad så seriøst, at man har hyret fire "ambassadører" af sporten som konsulenter: James Rodríguez (Real Madrid), Eden Hazard (Chelsea), Anthony Martial (Manchester United) og Marco Reus (Borussia Dortmund). "They're young guys," siger McHardy og peger på deres værdifulde indsigt i den udvikling, der sker i den foldboldverden, de befinder sig i.

HQ

Det lader til, at disse fire unge mænd primært er blevet hyret for at sikre, at RPG-delen i FIFA 17 forbliver så virkelighedstro som muligt. McHardy hylder 'The Journey', som "the biggest new mode since Ultimate Team", der tager os med fra den ydmyge begyndelse helt til en lovende karriere hos Manchester United i støvlerne på (den fiktive) Alex Hunter fra London. Ud over være en god pause fra en af FIFA 17's mere velkendte funktioner, at spille mod venner lokalt eller online, viser The Journey den brede vifte af både dybde og følelser, som man har bygget ind i FIFA 17. Det er reaktionen på al den kritik FIFA har fået for at have livløse spillere.

The Journey vil dvæle ved alle de detaljer, man har sørget for at lægge i hvert ansigtstræk - især øjnene. Vi har fået at vide, at Frostbite-motoren kan animere hud og ikke kun knogler, så det kommer til at se mere realistisk ud. EA har brugt Harry Kane til motion capture til en af The Journeys roller. Man vil også støde på virkelige managere såsom José Mourinho og Jürgen Klopp, der fremgik i vores demo.

Dette er en annonce:

Ligesom Become a Legend-delen i PES, og lidt som My Career i NBA 2K, så er The Journey en form for overdådig tutorial. Men mere modigt end de to eksempler er det narrative indhold, som har draget god nytte af erfaringen fra EA's venner hos BioWare (Mass Effect, Dragon Age) både på et kreativt niveau men også helt basalt. The Journey er udstyret med "Dynamic Scenes", der fremviser både DICE Frostbite-motoren og fortællingsevnerne fra BioWare. Vi ser Hunter i dyb samtale med sin bedstefar, da han hører nyhederne - via TV. Han er blevet sendt ud på lån, mens hans livslange ven får lov at være Harry Kanes partner i Leicester City. Vi vælger derefter selv hans reaktioner - rolig, fyrig eller en manglende selvtillid - i sådanne situationer og under interviews efter kampene. Men når det kommer til stykket, så er den største indflydelse på Hunters karriere dét, man yder under kampene, hvor en Score Tracker holder øje med ethvert aspekt undervejs.

FIFA 17
FIFA 17FIFA 17FIFA 17

Et par eksempler på nogle krav, der skubber til Hunters karriere på den ene eller den anden måde, er: 'Imponér din boss' (få syv performance point); 'Team Player' (lav et assist); 'Bryd låsen op' (vind kampen), og 'Go Ahead Goal' (scor det næste mål). For at fremme en bedre ydeevne, giver din manager dig nogle instruktioner fra udskiftningsbænken såsom: "Prøv at være mere effektiv med din timing, når du tackler modstandere."

Under den korte demonstration, der var til rådighed for pressen, så vi resultaterne af en vigtig kamp for Manchester United ude mod Anfield, hvor Hunter får sin store chance, og her kunne man se, hvordan samtalevalg er vævet ind i hele spillet - lige fra man går på banen til de efterfølgende interviews. Når man bliver skiftet ind eller ud, kan Hunter for eksempel sige "Bare få mig derud," eller "Det hele er en smule vildt lige nu," og derved afsløre hans attitude i øjeblikket. Når han bliver udspurgt bagefter, kan Hunter fortæller pressen: "Vi ville selvfølgelig foretrække at have fået alle tre point," eller "det var et særligt øjeblik" - sidstnævnte citat henviser til hans nære ven Walker, som han voksede op med og dimitterede sammen med.

The Journey er en omfattende tilføjelse, men hvor meget det egentlig vil betyde for spillere med fokus på Ultimate Team, turneringer og venskabskampe vil kun tiden vise. Vi fik lov at afprøve følgende hold i den nye Frostbite motor: Man United, Man City, Liverpool, Chelsea, Juventus, Inter Milan, Bayern München, Borussia Dortmund, LA Galaxy og Paris SG.

FIFA 17
FIFA 17FIFA 17FIFA 17

Vi var vidne til, hvad McHardy kalder et komplet redesign, som er kommet af en fysisk overhaling, der er mindre begrænset og mere kontekstorienteret. Afgørende for dette er noget, der hedder pushback teknologi, der reagerer autentisk på menneskers kollision. Og til dette formål, er der nu afsat en knap til fysisk spil, om det så er i angreb eller forsvar. Det er først og fremmest for at beskytte bolden mere sikkert som angriber, eller vinde den tilbage mere effektivt som forsvarer. Vi gav udtryk for vores bekymring om, at dette muligvis kunne blive en katastrofe på ret mange uønskede måder, men McHardy forsikrede os om, at det er noget, de har styr på.

Vi afprøvede også den nye mulighed, der skulle kunne give dig "kontrol i enhver dødboldssituation". Hovedsagelig at man har frihed til omhyggeligt at placere sin spiller før ethvert frispark eller indkast, men også at spillere kan sigte mere effektivt under frispark og hjørnespark. Mest bemærkelsesværdigt er det måske, at kameraet forbliver bag spilleren, der sparker.

HQ

Et væsentligt aspekt af FIFA 17, som vi dog må vente med at bedømme, er et Active Intelligence System, McHardy hævder er: "fantastic and has changed the game". Knappen man bruger til fysisk spil, har givet gode resultater, når man skal forsøge at holde på bolden og lignende, mens AI analyserne, der gav anledning til flere intelligente løb ind i åbne områder, eller som skabte åbne områder på mindre oplagte steder, kun blev oplevet fordi lange afleveringer blev samlet op oftere.

Alligevel forbliver vi fascineret af EA's løfte om, at grundlæggende autencitet bliver bygget ind i denne nye motor, der giver mulighed for at mere frembrusende adfærd og en strammere kontrol over spillerne former spillet. Et godt eksempel på hvordan det hele bindes sammen, blev vist i de afsluttende sekunder af demooptagelser; en dribling udføres af Cristiano Ronaldo på kanten af ​​boksen, typisk for den virkelige spiller, på helt autentisk vis og åbner vores øjne for FIFA 17's potentiale.

FIFA 17FIFA 17

Relaterede tekster

FIFA 17Score

FIFA 17

ANMELDELSE. Skrevet af Ricardo C. Esteves

Endelig, fodboldspillet EA har forsøgt at lave de sidste tre år!



Indlæser mere indhold