Dansk
Gamereactor
previews
Uncharted 4: A Thief's End

Uncharted 4: A Thief's End Multiplayer

Vi fik et første kig på Uncharted 4: A Thief's End's multiplayer-del ved Paris Games Week.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
HQ
Uncharted 4: A Thief's EndUncharted 4: A Thief's End

Store AAA-titler, der har imponerende marketingsmaskiner i ryggen, er udviklet for mange millioner kroner og repræsenterer store investeringer for udgiverne, har tit fundet sig selv i et dødvande imellem multiplayer og singleplayer. Dette resulterer i, at fantastiske singleplayer-oplevelser som Tomb Raider har en forfærdelig multiplayer-komponent oven i, og at Battlefield hver eneste gang udkommer med en middelmådig singlerplayer-kampagne klistret på som en efterbemærkning.

Uncharted-serien har dog undsluppet denne sygdom, og har, siden Uncharted 2: Among Thieves, udkommet med både et imponerende Nathan Drake-eventyr, og en veldesignet, action-fyldt multiplayer-komponent oven i hatten. Uncharted 4: A Thief's End vil nu forsøge at eftergøre sine forgængeres kunst, og samtidig introducere nogle nye spændende elementer. Vi var vidne til en lukket demonstration af Uncharted 4: A Thief's End Multiplayer, kort efter det blev afsløret ved PlayStation's store Paris Games Week-pressekonference.

Dette er en annonce:
Uncharted 4: A Thief's EndUncharted 4: A Thief's End

Godt, lad os få tallene af vejen først. Uncharted 4's multiplayer kører i 900p, 60fps, hvorimod spillets singleplayer-del kører i 1080p, 30fps. Samtidig sigter udvikleren Naughty Dog efter at udgive spillet d. 18 marts med 8 multiplayer-baner, og selvom der ikke er mikrotransaktioner, vil du kunne købe kosmetiske genstande til dine karakterer ved at bruge de såkaldte Naughty Dog-points. Så skulle der være rigeligt at diskutere i kommentarfeltet, så lad os hurtigt bevæge os videre til de nye tilføjelser, som gerne skulle give Uncharted 4: A Thief's End lidt mere kant, når du spiller med og imod dine venner.

Allerførst talte Naughty Dog's Level Multiplayer Designer Robert Cogburn omkring de nye sidekicks, følgesvende der er kontrolleret af AI'en, der kan påkaldes af spilleren, og bruges til at udføre en række opgaver på slagmarken. Sniperen kan selvfølgelig finde en god position, og hjælpe dig med at gøre skade på det modsatte hold. Hunteren sætter i jagt imod den nærmeste spiller fra det modsatte hold, og holder dem fast i greb, der gør dem sårbare overfor angreb. Til sidst har vi savioren, der fungerer som en form for feltlæge, går du i gulvet, er han parat til at hjælpe. Disse følgesvende kan opgraderes og tilpasses løbende, så de passer til din spillestil. Derudover bekræftede Naughty Dog, at disse tre slags følgesvende er at finde i den kommende beta-test, og at det fulde spil har flere.

Uncharted 4: A Thief's End
Dette er en annonce:
Uncharted 4: A Thief's End

Det er en interessant dynamik, der gerne skulle sætte yderligere fokus på, at Uncharted 4: A Thief's End Multiplayer er holdbaseret mere end noget andet. Robert Cogburn nævnte dette specifikt under præsentationen og sagde, at hvorimod tidligere Uncharted-baner var designet som en form arena, hvor du i princippet kunne blive skudt fra alle retninger, er banerne i Uncharted 4 mere aflange og snævre, så de fungerer bedre for dem der gerne vil spille som et hold.

Der er dog stadig en række gameplay-elementer, der giver spilleren følelsen af at være utrolig magtfuld. Et af disse elementer, som i øvrigt er en af de store nye tilføjelser, er de såkaldte "Mysticals", kraftfuldte mystiske objekter fra Uncharted-seriens forskellige kapitler, der giver spilleren en kraftfuld evne i kamp. Disse blev vist under præsentationen, nemlig The Wrath of Eldorado, et totem der skader spillere rundt om den, Chintamani-stenen der enten kan heale dine medspillere, eller endda genoplive dem, og til sidst The Spirit of the Jin, der lader spilleren teleportere rundt. Disse kan også opgraderes, tilpasses og videreudvikles, så de passer specifikt til din spillestil.

Uncharted 4: A Thief's EndUncharted 4: A Thief's End
Uncharted 4: A Thief's End

Et andet fokus fra Naughty Dog's side, er at gøre multiplayer-delen lige så personlig som spillets kampagne, og dette kommer specielt til udtryk igennem spillets forskellige karakterer. Tidligere havde Uncharted-spillenes multiplayer en specifik announcer-stemme ala Destiny's Crucible-stemme, der giver spilleren et overblik over scoren og kampens udfald, men nu er det din egen personlige figur, der giver dig disse opdateringer. Det skulle, ifølge Naughty Dog, give dig en mere personlig tilknytning til den valgte figur - om det så er Lazarovitch fra Uncharted 2: Among Thieves eller Marlow fra Uncharted 3: Drake's Deception.

Uncharted 4: A Thief's End

Alt det ovenstående er at finde i spillets beta-test, fra sidekicks og mysticals til mange af de nye baner og det nye fokus på indlevelse og personlighed, og efter et kort personligt kig på betaen på messegulvet, lader alle disse forskellige strenge til at binde sammen til en utrolig unik multiplayer-oplevelse, der ikke bare hører hjemme i Uncharted-universet, men også virker præcis lige så kræset for som spillets kampagne. Hvis man udvikler et spil med både kampagne og multiplayer, bør man gøre som Naughty Dog gør, for de gør det bare, ganske enkelt, forbandet godt.

Uncharted 4: A Thief's EndUncharted 4: A Thief's End
Uncharted 4: A Thief's End

Relaterede tekster

Uncharted 4 kommer til PC

Uncharted 4 kommer til PC

NYHED. Skrevet af Jakob Hansen

Sony er begyndt på en kraftig udvidelse af deres PlayStation-brand. Det inkluderer blandt andet filmatiseringer af nogle af deres mest populære spil, samt en øget...



Indlæser mere indhold