Dansk
Gamereactor
previews
Battlefield: Hardline

Battlefield: Hardline - Et kig på betaen

Vi tager et kig på Battlefield: Hardline betaen, der lige nu er tilgængelig på alle platforme

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

"I kan roligt forvente at lære nogle nye bandeord i dag"

Beliggenheden er EA's Guilford-kontorer i England, men det er en bølge af amerikanske accenter der møder os, da det amerikanske udviklerhold fra Visceral Games tager imod os med deres nyeste spil. Accenterne bliver kun endnu mere bemærkelsesværdige, da dette er den første store Battlefield-titel, der er udviklet udenfor DICEs svenske udviklingsstudie.

Ian Milham, instruktuøren, taler om "hastighed" som en hjørnesten i udviklingen af Battlefield: Hardline, og at spillet kommer til at føles hurtigere end nogensinde før. Glem det sløve minuts traven igennem bjerglandskaber og vegetation, og kampe der kun ses gennem et langdistance-scope. Det betyder samtidig at de forskellige multiplayer-runder bliver mindre forudsigelige. Banerne er mindre, frontlinjen skifter konstant position og faren er allestedsnærværende.

Battlefield: Hardline
Dette er en annonce:

Milham pointerer forsigtigt, at Battlefield altid har været karakteriseret af de store baner, og at Hardline i den forbindelse ikke er nogen undtagelse. Både større men også mere intime baner vil være at finde, sammen med en bred samling af våben og køretøjer.

"I can not think of any other game that offers the same range as Battlefield," siger Milham.

Vi husker hvordan tempoet og størrelsen var det største problem med Hardline, sidste gang vi kiggede på det i løbet af sommerens åbne beta. Det havde tydeligvis brug for at tilfredsstille hardcore Battlefield-fans, da den manglede tilgængelige og størrelse.

Visceral Games har lyttet til feedback fra betaen, og Milham giver os eksempler på en række store ændringer, som den ekstra udviklingstid har tilladt. Færre og mere pålidelige våben. Vi nikker, og er enige. En mere subtil brug af Levolution. Vi nikker igen. En ny distributionsmodel for de spilbare klasser, for at balancere tilgængeligheden (Assault skal være mindre dominant). Meget velkommen. Et økonomisk system hvor du kan købe det udstyr du gerne vil have, uden at behøve at stige i rank. Fantastisk.

Dette er en annonce:

Efter en introduktion til de nye ændringer, kigger vi lidt på skærmene foran os. Først skal vi igang med beta-versionen af Hotwire i den nye Dustbowl-bane. I en lille ørkenby driver mine venner og jeg rundt, som de tydelige skurke vi er. Jo mere tid vi bruger i køretøjerne, desto flere point får vi. I mellemtiden forsøger politifolkene, der udgør det andet hold, at stoppe os.

Battlefield: Hardline

Denne mode fandt vi ikke synderligt undeholdende ved første øjekast, men den blev ret populær som tiden gik. Hotwire er allerbedst, når den favner den øjebliksbestemte underholdning, som highlighter de mere useriøse sider af Battlefield. Dette er nemlig en side af serien, som få faktisk har set før. Dustbowl føles som en typisk bane, der er fuldstændig dedikeret til de mekanikker som Hardline fokuserer på; et cirkulært kort med store åbne områder, som er perfekt til sindsyge biljagter, der er præcis lige så fede for passagerene som for føreren.

Efter en time er det tid at vende tilbage til den familiære Los Angeles-bane, der også var spilbar i den gamle beta. Nu finder de andre journalister ved eventet deres mod, og begynder at udfordre os på pointtavlerne. Mange har spillet denne bane før, og runderne bliver hurtigere mere taktiske.

Hotwire er skønt, men det er i Heist-mode at spillet virkelig har potentiale, specielt ved hælp af strømlinet banedesign, som sætter fokus på holdspil. Banen Bank Job tilbyder gennemtænkt og inspireret design. Forestil dig en klassisk bankrøverfilm, og så vil du højst sandsynligt tænke på en høj hvid bygning med et pengeskab i midten. De forskellige sektioner skaber et labyrintlignende layout, og bag væggene venter de snævre gader, der både kan hjælpe og knuse dig.

Bank Job, Downtown and Dustbowl Maps:

Battlefield: HardlineBattlefield: HardlineBattlefield: Hardline
Battlefield: HardlineBattlefield: HardlineBattlefield: HardlineBattlefield: Hardline
Battlefield: HardlineBattlefield: HardlineBattlefield: Hardline

Det er mere kompakt end serien tidligere har tilbudt, og vi lægger først mærke til nu, at spillet tvinger os til at tænke udover normal Battlefield-taktik. Hvor er indgangene? Flugtvejene? Hvor var det vi nu så det rum der? Vil vores holdkamerater klare flugten? Der opstår hurtigt potentielle scenarier, og der er større mulighed for indlevelse. Vores mål er vigtigere end de point vi kan skrabe sammen i løbet af runden, for vi ønsker bare at stoppe vores modstandere med størst mulig effektivitet.

Man undslipper dog ikke skuffelsen helt, da der stadig mangler civile. Der er en markant forskel på udstyr imellem røvere og politifolk, men det er let at konkludere, at Hardline nu føles som et legitimt og meget lovende nyt kapitel i serien, og det er takket være nogle mere fokuserede mekanikker. Den længere udviklingstid, ser i den grad ud til at betale sig.

Nu er beta-versionen udkommet på alle platforme, og du har chancen for at ved selvsyn finde ud af, hvad du synes om de nye ændringer, som Hardline har gennemgået siden spillets sidste beta i juni. Den mest spændende del af spillet er fortsat kampagnen, men desværre fik vi ikke mulighed for at teste den i denne omgang. Hardline er blevet bedre med den ekstra udviklingstid, og vi kan ikke vente med at se hvad den fulde oplevelse kan tilbyde.

HQ
Battlefield: HardlineBattlefield: HardlineBattlefield: HardlineBattlefield: Hardline

Relaterede tekster

Battlefield: HardlineScore

Battlefield: Hardline

ANMELDELSE. Skrevet af Tor Erik Dahl

Visceral Games har fortolket Battlefield-serien med politi og røvere fremfor krigsliderlige nationer, og vi har testet for at se, om det fungerer



Indlæser mere indhold