Dansk
Gamereactor
previews
Hunt: Horrors of the Gilded Age

Hunt: Horrors of the Gilded Age

Hunt er stadig på vej på trods af problemer hos Crytek. Vi har fået en prøvetur...

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Blandt de mange historier om Cryteks ubetalte lønninger (hos Crytek UK), om folk der har forladt firmaet og et firma på vejen mod konkurs, er det nemt at glemme at udvikleren havde et stærkt show for godt en måned siden på E3. Der var det strømlignede og begyndervenlige MOBA-spil Arena of Fate, Crytek UK's Homefront: The Revolution, og så var der Crytek USA's Hunt: Horrors of the Gilded Age - et free-to-play co-op eventyr med så mange kvaliteter at vi blev narret til at tro at det var et fuldpris-spil.

Homefront: The Revolution er nu blevet solgt til udgiveren Deep Silver, som sender opgaven videre til deres nye Deep Silver Dambuster Studio hvor den tidligere leder af projektet, Hasit Zala står klar til at gøre det hele færdigt.

I forhold til Hunt: Horrors of the Gilded Age er det dog Crytek selv der kommer til at arbejde videre på det, men projektet bliver flyttet fra firmaets Austin-kontor til deres Frankfurt-kontor. Vi mødtes med folkene bag inden ændringerne fandt sted.

Konceptet bag Hunt: Horrors of the Gilded Age er et kooperativt action-eventyr, opdelt i missioner med hver deres voldsomme bosskampe. Det minder en smule om Left 4 Dead, men ses her fra et tredjepersonsperspektiv. Fordi udvikleren udgøres af en stor del af det tidligere Vigil Games-mandskab, er her også en smule af Darksiders-DNA'en at spore, og fjender og bosser synes at være ligeså voldsomme og tunge som i den førnævnte serie.

Dette er en annonce:
Hunt: Horrors of the Gilded Age

Det er Penny Dreadfull eller League of Extraordinary Gentlemen i computerspilsform med fokus på jagten af overnaturlige væsner. Det gør naturligvis brug af CryEngine og ser smukt ud, med masser af grafiske detaljer, der imponerer i den optagede video vi får at se af en bane.

Banen ser umiddelbart ud til at finde sted i en af Louisianas mange sumpområder, hvor spillerne er blevet sendt ud for at gøre det af med en heks og hendes undersåtter. Banerne vil blive genereret på ny af spillet under hver gennemspilning, og variationen skulle derfor være stor når du og vennerne går på jagt.

"Spillet handler om at jagte mytologiske væsener fra kendte historier og sådanne skabninger," fortæller Adams. "Vi planlægger at have områder med fra hele verden - det er den langsigtede plan, men det første område er... vi ønsker at vælge et sted der er... gennemsyret af klassiske folkeeventyr, og der er bare et eller andet sejt ved en sump. Det er ikke noget man normalt ser i spil. Det bliver sjældent udforsket særlig meget i spilform, hele voodoo-kulturen og alt det der foregår, så vi sagde 'hey, lad os starte med det og lave nogle seje bosser der'."

Dette er en annonce:
Hunt: Horrors of the Gilded Age

Da THQ gik konkurs var Vigil Games, holdet bag Darksiders og det aflyste Warhammer 40,000: Dark Millennium Online, blot lige gået i gang med produktionen af en ny IP. I modsætning til udviklere som Relic, som var ved at afslutte udviklingen af Company of Heroes 2, var Vigil Games derfor ikke særlig interessante for en potentiel køber. Crytek købte dog rettighederne til Homefront og satte deres britiske kontor til at udvikle en efterfølger. Efter støvet havde lagt sig, mødtes Crytek med lederne af Vigil Games og blev enige om at starte Crytek USA.

"Det meste af holdet kom fra Vigil, vi arbejdede på Darksiders - alle core leads og mig som en af grundlæggerne af Vigil. Efter det sluttede vi på os til Crytek og blev dermed deres første amerikanske afdeling" fortæller David Adams.

Hunt: Horrors of the Gilded Age

Hunt: Horrors of the Gilded Age er ikke det koncept Vigil arbejdede på da de blev lukket ("rettighederne til det findes andetsteds") og holdet var tvunget til at starte forfra. Det var et af de mange spil på årets E3, som tematisk foregik i sent i det 19 århundrede og samtidigt gjorde brug af overnaturlige og alternative historiske fortolkninger. Andetsteds på messen kunne man se spil som The Order: 1886, Bloodborne, The Devil's Men, BattleCry og andre gøre af den samme periode med forskellige resultater. Adams gav os sin tolkning af hvorfor denne æra er så appellerende for spiludviklere.

"Det er en interessant periode fordi en masse forskellige ting blev opfundet, såsom elektricitet, stål, skyskrabere og jernbaner, og alligevel var verden stadig meget primitiv. Der var ikke en masse kommunikation. Der var stadig skumle steder af verden, hvor uhyggelige sager lurede i skyggerne. Så man kan spille på dikotomien mellem det avancerede og det primitive, som alt sammen befinder sig i den samme verden."

Hunt: Horrors of the Gilded Age

Pudsigt nok havde det ved interviewets afslutning endnu ikke fanget vores opmærksomhed, at der ligesom med Warface og Arena of Fate med Hunt: Horrors of the Gilded Age var tale om et free-to-play-spil. Det er i udvikling til PC, Xbox One og PlayStation 4 (PC-betaen skulle være klar senere i år) og ligner et spil af den slags man normalt betaler fuld pris for.

"Vores mål er at lave et AAA-spil af den type du normalt ville betale $60 for, og vores hensigt er at give hele den oplevelse væk gratis. Ingen pay-to-win. Ingen kunstige pauser. Og alt hvad man betaler for er blot supplerende ting. Men helt ærligt så har de fleste fuldpris-spil alligevel den slags til salg, så vi ser det faktisk som om at du får et spil gratis. Det er et modigt træk fra Crytek, men jeg tror at folk vil spille det og tænke 'wow, det her er ret fedt, jeg kan prøve det og jeg behøver ikke at risikere mine spareskillinger."

Ulige mange andre lignende spil vil Hunt: Horrors of the Gilded Age ikke benytte sig af karakter-klasser, og i stedet vil det være op til spilleren at sammensætte sin egen klasse, alt efter hvad der vælges af våben og færdigheder.

Hunt: Horrors of the Gilded Age

"Hvis du har set noget i en film eller læst noget om tidsperioden i en bog. Hvis du har lyst til at spille en Sherlock Holmes-lignende karakter eller i stedet vil give den som Clint Eastwood-inspireret revolvermand, eller Annie Oakley, eller en hekse-jæger fra Europa er det alt sammen muligt. Og du har komplet kontrol over hvordan de ser ud, hvilke våben de bruger, og hvilke evner de råder over. Og det er der en masse af rollespils-elementerne kommer til udtryk."

Crytek USA's problemfyldte baggrund taget i betragtning, håber vi virkelig at Crytek som helhed klarer sig igennem skærene og at Hunt: Horrors of the Gilded Age udkommer. Det ser lovende ud.

HQ

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold