Dansk
Gamereactor
previews
Battlefield: Hardline

Battlefield: Hardline

Visceral Games har en masse, de skal bevise, når de leverer deres første Battlefield-spil senere i år.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Vi skal blankt erkende at vi var skeptiske, da vi første gang hørte om Battlefield-spillet med politi og røvere-tema fra Dead Space-studiet Visceral Games. Det lød ikke rigtig som en naturlig retning for serien, der ganske vist er gået fra Anden Verdenskrig til Vietnam, moderne tider og endda fremtiden, men altid har føltes som et spil med krig som sin kerne.

Battlefield: Hardline

EA's pressekonference på E3 var en skuffelse. Selvom vi fik tidlige glimt og korte udsagn om kommende spil fra Bioware, DICE og Criterion, så føltes de vage og tidlige. Battlefield Hardline var den eneste afsløring, hvor vi fik et grundigt kig på spillet, og som punktum for konferencen hev EA 64 demostandere med PS4-udgaven af spillet frem. Det faktum, at betaen åbnede samtidigt med, var også en stor nyhed for folk derhjemme - en smag af E3, selvom man ikke var i Los Angeles.

Det var selvfølgelig et bevidst træk fra Viscerals side at vise multiplayer-delen først. Da de er kendt for stærke singleplayer-kampagner, vidste de at det var her, de skulle bevise deres værd over for Battlefield-spillerne. Ikke bare på grund af deres manglende erfaring med serien, men også på grund af de mange problemer, Battlefield 4 havde ved lanceringen.

Dette er en annonce:

At få betaen tidligt ud, at sørge for at folk får budskabet om, at de vil lytte til feedback og tilpasse, er ganske vigtigt, nu hvor EA forsøger at udvide brandet uden for dets oprindelige krigstema og uden for dets hjemmestudie hos DICE. DICE er tydeligvis involverede i Hardline, men selvom Karl-Magnus Troedsson var på scenen, og selvom spillet er drevet af Frostbite-motoren, så er det tydeligvis en Visceral-produktion.

Battlefield: Hardline

Nogle af vores bekymringer bliver fordufter ved første øjekast på spillet. Det her er tydeligvis et ægte Battlefield-spil i multiplayer, selvom spiltyperne, skins og omgivelser er anderledes. Vi får på fornemmelsen at køretøjer er en endnu mere central del af oplevelsen, og det understreger måske vigtigheden i at bevæge sig i spiltyper som Heist, der handler om at flytte bytte fra ét sted til et andet. Frontlinjen føles mindre udtalt, men den fornemmelse af frihed og taktisk dybde, der kendetegner Battlefield, er her.

Vi har ikke sammenlignet side om side, men den visuelle side af Battlefield Hardline føles om noget en lille smule mindre imponerende end Battlefield 4. Måske er visse ting blevet nedtonet for at forbedre stabiliteten, eller måske er det bare omgivelserne og de grafiske assets, der ikke virker ligeværdige.

Dette er en annonce:

Heist er en af de fire unikke spiltyper i Battlefield Hardline, der er blevet afsløret indtil videre. Det er en relativt simpel og symetrisk spiltype, hvor kriminelle prøver at stjæle pakker, mens politiet prøver at snuppe de samme pakker som beviser. Andre spiltyper lader til at byde på flere unikke scenarier, da de omhandler biljagter og gidsler, og det giver mening at EA vil holde Hardlines og hovedseriens tilbud adskilt. Ud fra hvad vi har spillet, kan vi snildt forestille os Battlefield-spillere nyde begge spil side om side, da de er tilpas forskellige.

Battlefield: Hardline

Det, der for alvor bliver afgørende for Battlefield Hardline, er formodentlig kampagnen. Visceral har lavet et par knapt så fantastiske spil de seneste år, men rider stadig på bølgen fra det første Dead Space. Det er på tide at levere en lige så mindeværdig singleplayer-kampagne - og det kan de forhåbentlig gøre. At finde inspiration i Heat er måske ikke det mest originale udgangspunkt for et spil, men ikke desto mindre er vi spændte på at se hvor Hardline ender.

Da vi interviewede creative director Ian Hillham om det resterende arbejde med spillet, sagde han dette:

Vi har jo hele resten af spillet, der skal gøres færdigt, og det er et rigtig ambitiøst spil, så der har vi en masse at lave. Men en af grundene til at vi gør det her med den åbne beta, og lader folk spille det helt vildt her på E3, i stedet for bare at vise nogle trailere, det er for at høre folks feedback. De kan svare online, vi følger alle forummerne, vi får en masse telemetri, vi kommer til at få en masse bug reports, vi får en masse ting, der vil gøre det til det tighteste Battlefield nogensinde".

Det virker bestemt som den rigtige tilgang.

HQ
Battlefield: HardlineBattlefield: HardlineBattlefield: HardlineBattlefield: Hardline

Relaterede tekster

Battlefield: HardlineScore

Battlefield: Hardline

ANMELDELSE. Skrevet af Tor Erik Dahl

Visceral Games har fortolket Battlefield-serien med politi og røvere fremfor krigsliderlige nationer, og vi har testet for at se, om det fungerer



Indlæser mere indhold