LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Dansk
      Gamereactor
      previews
      Call of Duty: Ghosts

      Call of Duty: Ghosts multiplayer hands-on

      Gamereactor har været i L.A. for at affyre de første skud på Call of Dutys seneste slagmark.

      Abonner på vores nyhedsbrev her!

      * Påkrævet felt
      HQ

      Activisions præsentation af multiplayer-delen i Call of Duty: Ghost eksemplificerer selskabets forhold til brandet som helhed.

      CEO Eric Hirshberg ved præcis hvordan han skal pushe Call of Duty. Videoer viser fans verden over spille CoD og stimulerer euforien omkring den største online multiplayer-serie på markedet. Et nyt nummer fra Eminem fejrer verdenspremieren på multiplayer, og rapperen dukker selv op i en videohilsen til det enorme community. Med et brand i denne størrelsesorden er det ikke underligt, at alt er planlagt ned til sekundet.

      Activision er fuldt bevidste om seriens unikke position. Vi ved alle sammen nøjagtigt hvordan de er endt her, og hvordan de er villige til at gøre alt for ikke at miste førerpositionen. Slagmarker har ændret sig, tiderne er skiftet, men der har været minimale ændringer i gameplayets kerne, der stort set er forblevet det samme. Call of Duty: Ghosts forsøger at rykke serien fremad... Selv hvis det kun er med små skridt.

      Activision lagde stor vægt på en ny spiltype under præsentationen i Los Angeles: Cranked. I princippet er det Team Deathmatch, men med en lille forskel. Efter du har dræbt, bliver dine bevægelser hurtigere - herunder klatring og genladninger. Men samtidigt dukker der en 30 sekunders nedtælling op. Dræber du ikke en anden spiller inden for den tid, eksploderer du. Men får du en ned med nakken, nulstilles nedtællingen, og du bliver atter engang hurtigere.

      Dette er en annonce:
      Call of Duty: Ghosts

      Det er med længder den hurtigste spiltype, noget Call of Duty-spil har budt på. Ikke nok med det, men nedtællingen presser os til panik, så vi spurter rundt på banen på jagt efter det nødvendige drab. Det føles som Gun Game fra tidligere spil. Det er en dramatisk tilføjelse, og vil næppe falde i god jord hos dem, der foretrækker at campe.

      Eftersom der er tradition for at integrere nye killstreaks med hvert spil i serien, er der også nye belønninger i Call of Duty: Ghosts. Den mest betydningsfulde er hunden, der er blevet en maskot for internet-jokes siden den blev afsløret. Dens optræden her bliver da også mødt med sarkastisk jubel.

      Hunden følger os rundt på banen og angriber fjender, der kommer for tæt på. Den firbenede hjælper låses op efter kun få drab, så han er ikke overraskende let at slå ihjel. I denne tidlige udgave så hunden stadig vildfaren ud, og bevægede sig akavet rundt i det rå terræn. Infinity Ward har stadig masser af arbejde foran sig med designet på den firbenede.

      Dette er en annonce:

      Som noget nyt har Activision annonceret dynamiske baner. Det betyder, at man i løbet af et spil kan aktivere begivenheder, der ikke kun ændrer banens udseende, men også påvirker det aktuelle spil. Desværre så vi ikke noget til denne lovende feature i de runder, vi spillede. "Man er nødt til at kende banen rigtig godt", sagde Marc Rubin, executive producer hos Infinity Ward, under præsentationen. Og det har han ret i.

      Call of Duty: GhostsCall of Duty: GhostsCall of Duty: GhostsCall of Duty: Ghosts

      Ingen af spillerne her i L.A. ved hvordan man aktiverer disse events, så hvor stor en forskel de gør er stadig uvist. Med undtagelse af benzintanken, den blev vist i multiplayer-traileren.

      Den er placeret, så den næsten med garanti eksploderer i hver kamp. Resultatet er en taktisk dækning i midten af banen. Efter så kort tid, som vi fik med spillet, står det ikke klart hvor brugbar denne nye feature er. Vi kan ikke forestille os at nogen frivilligt vil opholde sig ved siden af benzintanken, så længe de ved hvad der potentielt kunne ske med dem. Det kan meget vel ende som en simpel gimmick.

      Styringen har fået to vigtige opgraderinger i Ghosts. Trykker du på crouch-knappen mens du løber, udfører du en stilet glidemanøvre (Activision kalder den Tactical Slide). Derved kan man overvælde modstandere ved pludseligt at løbe fra dække, og den er også brugbar hvis man hurtigt skal søge ly i farlige situationer. Holder man crouch-knappen nede, skifter man sømløst fra at glide til at kravle.

      Samtidigt har spillet endelig fået en lænemekanik. For eksempel kan man, hvis man står ved siden af en dør, nøjes med at sigte og bevæge sig lidt i den aktuelle retning, hvorved man kan kigge gennem døren og endda skyde uden at afsløre hele sin krop. Funktionen er elegant implementeret, men kræver lidt øvelse.

      Call of Duty: Ghosts

      Disse to nyheder er eksempler på ændringer, der er med til at gøre gameplayet i Call of Duty: Ghosts mere flydende. Ligeledes kan man nu hoppe over forhindringer, hvilket også gør gameplayet meget hurtigere.

      På lydsiden er der også forbedringer. Det kommer især til udtryk med langt bedre reverb-effekter. Skud lyder nu anderledes alt efter hvilke omgivelser, man befinder sig i, og det gør det lettere at lokalisere modstanderne. Ens holdmedlemmers stemmer giver også detaljerede praj om hvad der foregår omkring dem.

      For eksempel fortæller de os hvis en modstander er løbet gennem en kløft eller ind af en bagdør, eller hvis de løber over en åben mark. Det lyder måske ligegyldigt, men det giver en ekstremt god opfattelse af hvad der sker i spillet.

      Grafisk tager spillet de forventede skridt fremad, men der er lang vej op til den imponerende grafik, de ellers har påstået at have. Og det på trods af den nye motor. Forstå mig ret, Call of Duty: Ghosts er ikke noget grimt spil - faktisk er det ganske flot. Men det skyldes mere farver og effekter end mængden af detaljer. Og det ville være fjollet at sige, at spillets kvalitet lider derunder.

      Selv hvis Call of Duty: Ghosts er tydeligt anderledes end sin forgænger, som det er typisk for serien, så føles forskellene ikke store ud fra det vi har spillet. Overordnet føles det hele meget bekendt. Men Ghosts har også de samme ingredienser, der har gjort forgængerne så populære, og tilføjer ganske sikkert nye elementer for stille spillerne tilfredse. Multiplayer i Ghost er bestemt sjovt, og giver lyst til at spille mere. Activision har fat i den lange ende.

      Relaterede tekster

      Call of Duty: GhostsScore

      Call of Duty: Ghosts

      ANMELDELSE. Skrevet af Johannes Leander

      Årets udgave af verdens største spilserie tordner i dag ud på spilhylderne. Vi leverer to karakterer med både PlayStation 4 og current gen.

      1
      Esportsspecial: Call of Duty

      Esportsspecial: Call of Duty

      NYHED. Skrevet af Rasmus Lund-Hansen

      Gamereactors faste læser har sikkert hørt om det årlige verdensmesterskab i Call of Duty - GRTV har nemlig dækket det ved flere lejligheder. Activision selv har bakket op...

      0
      Farvel til CoD: Ghosts, nyheder og meget mere

      Farvel til CoD: Ghosts, nyheder og meget mere

      NYHED. Skrevet af Lee West

      Vi er sikre på at en del gamere ser frem til endnu en rutsjebanetur i Activisions nyeste afsnit af deres populære skydespilsserie. Vi sagde pænt farvel til Call of Duty:...



      Indlæser mere indhold