Dansk
Gamereactor
previews
Borderlands 2

Borderlands 2: Captain Scarlett and her Pirate's Booty

Vi er knapt blevet færdige med at udforske Pandora, og alligevel er Gearbox Software snart klar med den første DLC-pakke til Borderlands 2. Læs mere om Captain Scarlett and her Pirate's Booty her...

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

"Vil du spille mere Borderlands 2?"

Man skulle tro at man havde fået nok af Pandora, efter at have brugt næsten 60 timer på at udrydde planetens dyreliv og lokalbefolkning.

"Ja, helt sikkert."

Vi pakker vores ammunition og begynder vores vej mod Oasis - et nyt waypoint på Pandora.

Dette er en annonce:

Det er blevet estimeret, at den første store DLC-pakke (Mechromancer-figurklassen, som vi her spiller i en level 50 version, ses ikke som en reel DLC-udvidelse) vil indeholde otte til ti timers nyt gameplay. Vi får lov til at prøve den første halvanden time.

Udvidelsen hedder Captain Scarlett and her Pirate's Booty, og alt efter hvor sjov du synes den titel er, vil du også have en meget god indikation af hvor sjovt du vil synes indholdet af denne digitale skattekiste vil være.

Borderlands 2

Det er endnu en pakke fuld af galskab, og det er tydeligt at Gearbox Software ikke har været i nærheden af at udtømme deres afsindige kreativitet i hovedspillet.

Dette er en annonce:

Du skal denne gang hjælpe Captain Scarlett med at finde, stjæle eller dræbe sig til dele af et kompas, som vil vise jer vejen til en nedgravet skat. Du ved allerede fra starten at den gode kaptajn på et eller andet tidspunkt vil stikke dig i ryggen (dette bliver endda understreget af introen - "she will stab you in the back"), og det er en sjov måde at give den konventionelle historiefortælling et twist.

Det er naturligvis alt sammen en undskyldning for at få flere opgaver og våben, for at udforske mere, og for at møde et bundt karakterer der alle er vanvittige på hver deres måde. Som det gælder for hovedspillet, gælder det også her: det er blandingen af alle elementerne der gør at dette ender som langt mere end et simpelt "du skal skyde på alt"-spil.

Borderlands 2

Da vi første omgang vælter ind i Oasis, er det helt tydeligt at dette er udviklerens kærlighedserklæring til Tatooine - hvis den ikoniske Star Wars-planet og dens indbyggere altså var blevet skabt af Douglas Adams.

Ferie-flækkens lokale feriecenter har en befolkning bestående af kun én person - turistfælden Shade.

I første omgang griner vi af hans monolog, men begynder hurtigt at undgå alle de sidemissioner han og byen tilbyder, hvilket ikke skyldes en manglende vilje til at udforske preview-versionen, men i stedet et ganske simpelt ønske om at komme langt væk fra Shades underlige selskab. Der er en kant i hans stemme, som synes skabt af mange års ensomhed (eller har han altid været sådan?), og så hjælper det ikke at han har hængt lig med påmonterede radioer op over hele byen. Han har tydeligvis forsøgt at få Oasis til at virke som noget andet end det den egentlig er: en forladt spøgelsesby.

Oasis er et strand-resort uden et hav. Ørkenlandskabet strækker sig så langt øjet kan se, mens enorme bjerge snor sig akavet mod himlen, og skeletter fra gigantiske, afdøde havmonstre blander sig med landskabet. En tidlig mission stiller opgaven at bygge en lille båd, sådan at de nærliggende områder kan udforskes. Her understreges det igen at det er Star Wars, men også Dune der har fungeret som inspiration, i særdeleshed fordi der refereres til sidstnævnte ved at en enorm tingest graver sig igennem de nærliggende sandbanker. Mon ikke der her er tale om en gigantisk boss, der vil fungere som afslutning på DLC-pakken?

Borderlands 2

Langt ude i horisonten er Scarlett's hjem - mere galeon end sejlbåd, og en enorm monstrøsitet med flere etager, som vi håber at overtage i slutningen af DLC-pakken og for fremtiden kalde vores hjem på Pandora.

Scarlett bliver til stemmen i vores øre, da vi tager på en mission for at stjæle et stykke at kompasset fra en af hendes tidligere medsammensvorne, the Sandman. Han viser sig at være en Victoriansk dværg, der bærer en bowlerhat, og i sit tropiske undergrundsparadis bliver han beskyttet af forskellige typer pirater - blandt andet teleporterende ninjaer og sværdsvingende undersåtter. Forskellige æraer og inspirationer bliver klasket sammen på næsten tilfældig vis, og alligevel fungerer det hele.

Vi har kun lige besejret ham, og er begyndt at finde ud af hvem det er, der stjæler vandet fra Oasis' undergrund, da vores tid med DLC-pakken er forbi. Det virker kun som om vi har fået en meget lille forsmag, hvis man skal tro på den angivne størrelse af pakken, og vi er tørstige efter mere.

Ja, det er bare mere skyderi, men det er skyderi der er lavet rigtig, rigtig godt.

Borderlands 2
Borderlands 2Borderlands 2Borderlands 2Borderlands 2

Relaterede tekster

7
Borderlands 2Score

Borderlands 2

ANMELDELSE. Skrevet af Lee West

Loot-afhængige lommesoldater kan nu fortsætte på farten. Så bliver det ikke bedre... eller gør det?



Indlæser mere indhold