Gamereactor Danmark. Se de seneste trailere og friske interviews fra de største spil-messer i verden. Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor
previews
Mario + Rabbids: Sparks of Hope

Mario + Rabbids: Sparks of Hope dropper linearitet til fordel for udforskning

Vi har set en god portion gameplay, og fik en snak med instruktør Davide Soliani.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
HQ

Selvom at E3 ikke var nogen fysisk messe sidste år, så var der dog en Ubisoft Forward-showcase, der bød på en række relativt signifikante afsløringer, deriblandt Mario + Rabbids: Sparks of Hope, en direkte efterfølger til det uhyre populære Mario + Rabbids Kingdom Battle. Spillet kommer fra samme kreative hold hos Ubisoft Milano, og med instruktør Davide Soliani i spidsen.

Efter en længere periode med stilhed er holdet nu parate til at fremvise spillet i en mere signifikant grad, og det giver da også god mening når vi nu ved at spillet lander d. 20 oktober på Switch igennem det samarbejdet mellem Ubisoft og Nintendo. Vi har set en hel masse gameplay fra spillet, og sågar snakket lidt med Soliani, og vi kan roligt sige at der er masser at glæde sig til.

Mario + Rabbids: Sparks of Hope
Dette er en annonce:
Mario + Rabbids: Sparks of HopeMario + Rabbids: Sparks of Hope

For dem af jer der husker dårligt, så var selve tilblivelsen bag det originale spil faktisk gerne sød, hvor Soliani og et relativt lille hold måtte overbevise Mario-skaber Shigeru Miyamoto om at arbejde sammen med dem på en helt frisk og ny ide. Det startede som et slags brætspil, så en hurtig interaktiv prototype, og som så endelig udviklede sig til det spil der udkom i 2017. Denne efterfølger er større, bredere og mere ambitiøs, så jeg spurgte Soliani om hvorvidt de stadig har kunne være kreative og frie i deres proces:

"We do have all the freedom in the world to propose anything, because that's the whole point, proposing something that Nintendo could not do on their own or something that is completely crazy," sagde han.

Og ordet "crazy" er det centrale her, eftersom Sparks of Hope spiller ret så anderledes end Kingdom Battle. Spillet ser måske ud som noget af det samme, og der er da fælles træk der er ret tydelige, men efterfølgeren har en langt mere unik tilgang, hvor der er lige så meget fokus på udforskning som der er på turbaseret strategisk kamp. Det er også tydeligt i forhold til den måde spillet nu serverer de forskellige kampscenarier for dig, da den mere lineære tilgang fra Kingdom Battle er blevet droppet helt og aldeles. I Sparks of Hope kan spillere nu rejse til forskellige planeter for at redde de afgørende Sparks (der er en kombination af Lumas og Rabbids). Grundet denne designfilosofi har Ubisoft Milano valgt at forme helt åbne områder der kan udforskes, og hvor du kan interagere med karakterer, påtage dig sidemissioner og starte kampe når du har lyst.

Dette er en annonce:

"In Sparks of Hope, you basically navigate and discover the planet as you please. You decide where to embark on a combat or help inhabitants of a planet, so there's a circular kind of movement inside the world that gives a lot of agency to the player, and this is what we were searching for," siger Soliani.

I forhold til hvordan planeterne adskiller sig fra hinanden, så gav Soliani mig faktisk et par eksempler:

"Each planet has its own narrative, each planet has its own type of quests, its own Wardens that are trying to protect the planet, but in terms of pure topography, level design, and creation, we tried to offer in one planet more verticality. In one planet underground exploration. On another planet, we created a cluster of gameplay bubbles separated from each other."

Mario + Rabbids: Sparks of Hope
Mario + Rabbids: Sparks of HopeMario + Rabbids: Sparks of HopeMario + Rabbids: Sparks of Hope

Du undrer dig måske over hvordan denne stil påvirker kampene. De egentlige kampscenarier kan startes ved at gå tæt på en fjende. Når du gør det, så bliver du transporteret til Darkmess-dimensionen, et ækelt sted hvor Sparks of Hopes primære antagonist, Cursa, som ønsker at overtage alle Sparks. Og hvorfor transporteres du altid et nyt sted hen for at kæmpe? Ja, ifølge Soliani skete det fordi de simpelthen ønskede at have flere kampe med, og derfor adskilte de dem fra udforskningen og fra selve verdenen.

Ved at adskille de to tillader det også holdet at tage flere risici når det gælder kampe. Væk er det "grid" der før definerede det turbaserede design, og i stedet har vi nu et mere dynamisk bevægelsessystem,. Det er også lettere at forme kombinationer med allierede karakterer.

"This real-time movement basically completely changed how quickly you intervene within the combat scenes. tTis was a game-changer because now you can go anywhere inside your eye of movement. I really want them to enjoy the combat system because we worked it from scratch. This is my biggest reason to be excited but also the biggest reason to be a bit tense," fortæller Soliani.

HQ

Ligesom før er det desuden muligt at tilpasse hver eneste helt med nyt grej, levels og evner, og der er stort set ikke noget der ikke aktivt kan ændres, så dit hold understøtter en meget specifikt strategi. Det er dog stort samme hold denne gang bestående af Mario, Rabbids Mario, Peach, Rabbids Peach, Luigi, Rabbids Luigi, Rabbids Rosalina den mystiske Edge og så også Bowser.

Baseret på hvad jeg har set, så er der virkelig al god grund til at glæde sig, ingen tvivl om det.

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold