Vi har ladet vores praktikant Jonas kaste sig ud i monsterslagtning for to i Hunted: The Demon's Forge, og forsøge at ramme Gamereactor-stilen. Læs med her, giv konstruktiv kritik og vind.
Vi trækker lod om Klovn: The Movie på dvd blandt alle kommentarene.
Hunted: The Demon's Forge - af Jonas Hansen
Efter at have fundet en deathstone begynder alt at falde ned omkring de to lejesoldater Elara og Caddoc, som bliver nød til at flygte. Senere finder de ud af, at en borgmester skal bruge deres hjælp og, at han vil betale godt for den.
For at komme hen til borgmesteren skal du igennem byen, som er blevet angrebet af wargarene, der bortfører mennesker for at give dem til deres gud.
Når du finder borgmesteren, får du opgaven at befri hans datter og de andre mennesker, der er blevet kidnappet. For at gøre det skal du ned i grotterne under byen Dyfed, hvor monstre og dæmoner holder til.
Kort sagt er historien i Hunted: The Demons Forge ikke andet end at du skal befri dem der er blevet kidnappet og dræbe en masse af de monstre der gjorde det.
Spillet er et action-fantasy-spil hvor fjenden som sagt er wargarene, der er en flok grimme, orklignende væsner. Man spiller som en af de to hovedpersoner. Caddoc er en kriger, der hovedsageligt bruger sit sværd og skjold, mens Elara er en elver, der for det meste bruger sin bue til at dræbe sine fjender.
Til at starte med har du kun tre måder at angribe på, der er bue/armbrøst, så kan du også lave hurtige og lette eller langsomme og hårde slag med dit sværd. Senere lærer du også forskellige kampmagier. Du lærer bl.a. at skyde med lyn og andre forskellige ting.
Når du er i en sværdkamp, kan du ikke bevæge dig væk fra modstanderen og samtidig rette skjoldet mod ham for at blokere, hvilket er irriterende. Jeg har ikke rigtig noget at sige om at skyde med buen kun, at det ikke er andet end at skyde med en bue, hvor du kan bruge forskellige pile f.eks. frostpilen arctic arrow.
Det var lidt sjovt i starten, da jeg prøvede at sigte efter wargarernes hoveder med buen, så de eksploderede. Den morskab varede desværre kun de første 10 minutter.
Jeg har også oplevet, at Caddoc enkelte gange stivnede og lod mig klare alle fjenderne selv ellers blev jeg dræbt. Jeg ved dog ikke om det havde noget at gøre med selve spillet.
På et tidspunkt nede i grotterne begyndte jeg at føle, at jeg lavede det samme hele tiden, skyde wargarer, åbne døre og skyde flere wargarer. Når du har spillet i et stykke tid, begynder du at kunne fornemme hvornår der vil komme flere wargarer., spillet bliver altså lidt forudsigeligt.
Nogen gange i spillet støder du på forskellige "gåder" som du skal løse, for at finde epic våben eller krystaller. I den første gåde skal du bare sætte ild til en pil og skyde en lysekrone, så der kommer en bro frem så du kan tage øksen på den anden side. Der er op til flere af de dårlige gåder i spillet hvor du bare skal se sig lidt omkring for at løse den.
Jeg vil give spillet 3/10 fordi at spillet ikke har andet at byde på end at dræbe monstre løse lamme gåder, og en tynd historie.