Rollespilsdesigneren Chris Avellone fra Obsidian barsler med ideen om en efterfølger til det legendariske Planescape Torment, men i så fald bliver det uden Dungeons & Dragons-regelsættet, der ellers blev brugt i originalen.
I et interview med GamesIndustry fortæller han, at han gerne ville finansiere spillet via Kickstarter, ligesom det også var tilfældet med Wasteland 2, men at der næppe vil blive tale om en direkte efterfølger.
"Ærlig talt ved jeg ikke, om jeg ville lave det som et Planescape-spil. Jeg tror en bedre tilgang ville være at ignorere D&D-mekanikkerne og respektere hvad Planescape forsøgte at gøre og hvad spillet gjorde, og se om man kan gøre som med Fallout, der blev en åndelig efterfølger til Wasteland", siger han.
"Jeg tror, at hvis man lavede et spil med nogle af koncepterne fra Planescape, de metafysiske ideer og rejserne mellem planer, uden at bruge D&D-mekanikkerne, kunne man lave et meget bedre spil".
Avellone siger, at mange af D&D-reglerne "kom i vejen for oplevelsen" i Planescape Torment, og at udviklingsholdet dengang var nødt til at droppe flere af dem, fordi de ganske enkelt ikke passede til spillet.