Dansk
Gamereactor
nyheder
Diablo II

Originale Diablo II-skabere mener ikke at et remake kan genskabe samme følelse

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Rygterne har efterhånden svirret omkring et komplet remaster, eller sågar remake, af Diablo II, et af tidens mest ikoniske spil på tværs af genrer, men naturligvis, netop af den grund, så er det også lidt af en opgave for en ny version at skulle genskabe samme følelse som originalen.

HQ

Faktisk er det sådan en stor opgave, at nogle af spillets originale designere ikke rigtig mener at det vil kunne lade sig gøre. I et interview med IGN Unfiltered fortæller Max Schaefer og Matt Uelmen, der for mange år siden var med til at udvikle Diablo II, at det vil blive utrolig svært for Blizzard at genskabe stemningen i et remaster eller remake.

"First of all, I think it's probably impossible to really capture it... It wasn't even a true 3D game, everything was rendered sprites and so to really capture the exact feel of what happens when you click in a 3D environment is going to be challenging at best. [The development team on the remaster is] going to have to spend a lot of their time [on capturing that feeling], not just on recreating maybe slightly higher fidelity graphics and all that... that's the easy part. It's easy to go back and kind of 1:1, make the game look better. It's going to be the feel and the atmosphere that are kind of inherent in the technology that was behind it, which was... at this point we can look back and say it's kind of 'spaghetti code.'"

Det lyder ikke så optimistisk, og nu har adskillige insidere efterhånden peget på at spillet snart afsløres, så forhåbentlig kommer vi til at se det før snarere end senere.

Diablo II

Relaterede tekster

Diablo IIScore

Diablo II

ANMELDELSE. Skrevet af Jacob H. Nielsen

Diablo 2 er Blizzards opfølger til Action-RPGÆet Diablo 1996, og det bringer spilleren med tilbage i kampen imod den ultimative ondskab, nemlig Diablo, djævelen selv.



Indlæser mere indhold